Άγνωστη η απόφαση για τα μαθητικά δρομολόγια – Συνεχίζονται τα μέτρα για τον CoviD αλλά και τα «αναπνευστικά προβλήματα» για τους οδηγούς
- Τι λένε οι πρόεδροι των δύο συντεχνιών Θ. Γεωργιάδης και Στ. Γουναρίδης στην «Θ»
Από το κακό στο χειρότερο, η φετινή χρονιά για ΚΤΕΛ Ξάνθης και Ταξί, καθώς τα ποσοστά της πτώσης είναι τεράστια και συγκεκριμένα για το μεν πρώτο αγγίζουν το 50% και για τους δεύτερους τις 2 ή 3 «κούρσες» ανά οκτάωρο!
Εν τω μεταξύ οι υποχρεώσεις όλων «τρέχουν», ενώ από τον τρέχοντα μήνα (Σεπτέμβριο) συμπεριλαμβάνονται σε αυτές και όσες είχαν παγώσει λόγω CoviD – 19. Από την άλλη τα μαθητικά δρομολόγια, τουλάχιστον για την ώρα, βρίσκονται σε «αχαρτογράφητα» νερά παρά το γεγονός ότι ο μήνας που διανύουμε, σηματοδοτεί την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ξάνθης κ. Θέμης Γεωργιάδης καθώς και ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ραδιοταξί Ξάνθης κ. Στέλιος Γουναρίδης.
«ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΜΕΤΟΧΟΙ ΔΕΝ ΠΗΡΑΝ ΟΥΤΕ ΤΑ 800 ΟΥΤΕ ΤΑ 500 ΕΥΡΩ – ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΙΣΧΥΟΥΝ»
Ειδικότερα ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε στην «Θ» ότι «οι μισοί μέτοχοι δεν πήραν ούτε τα 800 ούτε τα 500 ευρώ, λόγω του ότι εμφανίζονται με διαφορετική ονομασία στην εφορία, ενώ είναι το ίδιο πράγμα. Κάποιοι εμφανίζονται στο taxisnet ως «κοινοπραξία» και στην εφορία ως «κοινωνία μετόχων». Δεν ξέρω πως έγινε αυτό. Εμείς οι μέτοχοι που έχουμε αυτό το θέμα, θα πρέπει να πάμε στην εφορία, να πληρώσουμε 100 ευρώ και να το αλλάξουμε. Στήριξη από την πολιτεία για ορισμένους από εμάς, μηδέν. Άλλοι τα πήραν, άλλοι όχι.
Τα μέτρα για τον covid συνεχίζουν να ισχύουν. Ισχύει και το 65% των θέσεων στο λεωφορείο, όπως επίσης ισχύουν και οι μάσκες στον σταθμό και σε όλους τους χώρους και βέβαια μέσα στα ΜΜΕ τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους επιβάτες. Είμαστε ακριβώς 50% κάτω στην σεζόν που πέρασε. Το αναφέρω αποδεδειγμένα αφού στείλαμε τα στοιχεία στο υπουργείο γιατί ενδέχεται να μας δώσουν επιδότηση για τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων που μας επέβαλλαν. Βέβαια δεν έχουμε κάτι επίσημο ακόμη. Ψηφίστηκε η νομοθεσία για τα τουριστικά και για εμάς, αλλά δεν γνωρίζω τι θα γίνει με τα χρήματα, πως θα τα δώσουν, αν είναι φορολογητέα κ.ο.κ. Περιμένουμε τις αποφάσεις του αρμόδιου υπουργού. Η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί μέχρι τον Δεκέμβρη, όπως προβλέπω. Δεν βλέπω να αυξάνεται η κίνηση. Ούτε το επόμενο καρναβάλι βλέπω να διεξάγεται».
«ΚΑΜΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ – ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΝ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΤΑ ΜΑΘΗΤΙΚΑ – ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΚΙΝΗΘΕΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΒΑΣΗ»
«Όσον αφορά στις τράπεζες, δεν υπάρχει καμία στήριξη. Αν αρχίσουν τα μαθητικά δρομολόγια, θα έχουμε πρόβλημα. Θέλουμε 50-60 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε καύσιμα μόνον για τα μαθητικά δρομολόγια. Τα ΚΤΕΛ Δράμας, Καβάλας και Ξάνθης, στείλαμε ένα έγγραφο για να συναντηθούμε με τον Περιφερειάρχη, θέσαμε το θέμα και στις Περιφερειακές Ενότητες αλλά δεν πήραμε απάντηση. Θα ξεκινήσουν τα μαθητικά δρομολόγια και θα τα βάζει με εμάς ο κόσμος. Το προσωπικό του ΚΤΕΛ Ξάνθης είναι σε αναστολή. Δουλεύουμε με ένα 20%. Δεν είμαστε σε πλήρη λειτουργία. Αν εγώ καλέσω τον Σεπτέμβριο όλους τους οδηγούς για να δουλέψουν, μέχρι τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο από που θα πληρωθώ τα μαθητικά και χωρίς στήριξη από τις τράπεζες, πώς θα σηκώσω όλο αυτό το βάρος; Αν τα παιδιά πηγαίνουν με πληρότητα 65% ανά λεωφορείο στα σχολεία, θα χρειαστώ άλλα 20 λεωφορεία. Από πού θα πληρωθούν αυτά; Με ποια σύμβαση; Για εμάς το θέμα με τα μαθητικά δρομολόγια, είναι στον «αέρα». Στο δρομολόγιο Κύρνος – Ορφανό – Άβδηρα, είχαμε 15-20 μαθητές. Το λεωφορείο αυτό με την επιστροφή διένυε 220 χιλιόμετρα την ημέρα, χωρίς επιβατικό κοινό. Αυτά τα δρομολόγια τα κάναμε για τους μαθητές. Με 15 – 20-30 ευρώ την ημέρα, για 220 χιλιόμετρα, με οδηγό και καύσιμα, τι θα πρωτοπληρώσω;» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να κινηθεί δεύτερο λεωφορείο χωρίς σύμβαση, για να κουβαλήσει μαθητές. Το δρομολόγιο θα πηγαίνει με όσους μαθητές έχει. Δεν μπορούμε να επωμιστούμε τέτοια καταστροφή. Έχουμε στείλει έγγραφα στην περιφέρεια εδώ και ένα μήνα. Έχουμε ασκήσει αγωγή μάλιστα, στην περιφέρεια, για αυτά που δεν πληρωθήκαμε και τους είπαμε να γίνει μια συνάντηση τον Σεπτέμβριο με τον περιφερειάρχη και δεν μας ειδοποίησε κανείς. Ας μην ρίξουν λοιπόν μετά, σε εμάς το φταίξιμο».
«ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΔΥΟ ΑΤΟΜΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ – ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΤΡΕΙΣ ΚΟΥΡΣΕΣ ΣΤΟ ΟΚΤΑΩΡΟ»
Από πλευράς οδηγών ταξί, ο κ. Γουναρίδης επισήμανε ότι «πάνω από δύο άτομα δεν έχουν μπει στο αυτοκίνητο. Φορούμε κανονικά (οδηγοί και πελάτες) τις μάσκες. Δεν τις βγάζουμε. Δεν έχει πολύ δουλειά, όπως κάθε καλοκαίρι άλλωστε. Πέρυσι βέβαια είχαμε και τις Γιορτές Παλιάς Πόλης. Φέτος το κλίμα ήταν «στραβό», το έφαγε και ο γαίδαρος. Παίρνουμε 2-3 κούρσες στο οκτάωρο. Πλέον περιμένουμε να δούμε πότε θα ξεκινήσουμε και τι θα πουν για τα σχολεία.
Από οικονομικής άποψης, πήραμε μόνο το πρώτο 800άρι και για δύο μήνες αντί να πληρώνουμε ΕΦΚΑ 220 ευρώ, πληρώσαμε 165. Τώρα τα πληρώνουμε όλα κανονικά και με τον…νόμο. Και μάλιστα αυτό που έλεγαν «μην πληρώνεις τους 2-3 μήνες τον ΕΦΚΑ» δεν σημαίνει ότι μας τα χάρισαν. Από τον Σεπτέμβρη θα πληρώνουμε κανονικά τον ΕΦΚΑ (το τρέχον ποσό) και μάλιστα αν δεν πληρώσαμε στην ώρα τους τα 165 ευρώ, από Σεπτέμβρη θα πληρώσουμε και για εκείνους τους μήνες 220 ευρώ. Βοήθεια από την πολιτεία «μηδέν». Δεν υπήρξε καμία στήριξη στον κλάδο μας, όπως και σε όλα τα ελεύθερα επαγγέλματα που χτυπήθηκαν άσχημα το τελευταίο διάστημα».
«ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΙΔΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ – Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ – ΑΝ ΗΤΑΝ ΜΕΤΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΑΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ»
«Δυστυχώς ο δικός μας κλάδος δεν αποτελεί είδος πρώτης ανάγκης και χτυπήθηκε πολύ περισσότερο. Υπήρξαν μέρες που σκεφτόμουν να μην βγω γιατί θα ξόδευα περισσότερα (καφέδες, τσιγάρα κ.ο.κ) από αυτά που θα έπαιρνα. Τα μέτρα ισχύουν ακόμη. Απλά πλέον μπορούμε να βάζουμε τρία άτομα (συν ο οδηγός) στο αυτοκίνητο, αν και δεν μπαίνει κανείς. Ο κόσμος δεν κυκλοφορεί. Τρομοκρατήθηκε. Ο CoviD ήρθε και ισοπέδωσε τα πάντα» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «κανονικά, θα έπρεπε να δικαιούμαστε και εμείς το 800άρι και αν τα μέτρα αυτά, ήταν μέτρα πραγματικής στήριξης, δεν θα πληρώναμε τους τρείς μήνες της καραντίνας. Θα μας έλεγαν να το κάνουμε όταν συνταξιοδοτηθούμε ή όταν έρθουν μέρες ανάπτυξης ή θα μας τα χάριζαν. Δεν θα μας έβαζαν να τα πληρώσουμε τον Σεπτέμβρη μαζί με τα τρέχοντα και αυτό ισχύει για όλες τις πληττόμενες επιχειρήσεις».