Στο 58.5% η προσέλευση των μαθητών της Γ΄Λυκείου χθες στις σχολικές μονάδες του Ν. Ξάνθης

Λόγω έλλειψης δρομολογίων από τον ορεινό όγκο…

Κ. Μπαντίκος: «Ομαλά η πρώτη ημέρα στα σχολεία –Θα… φανεί αν γίνει πράξη η κάμερα»

Περίπου οι μισοί Ξανθιώτες μαθητές της Γ΄Λυκείου (και συγκεκριμένα το 58.5%) προσήλθαν χθες, για πρώτη ημέρα, στις σχολικές τους αίθουσες, λόγω προβλημάτων με τα μαθητικά δρομολόγια και την μεταφορά των μαθητών του ορεινού όγκου κυρίως,  με τον μέσο όρο προσέλευσης σε περιφερειακό επίπεδο να ανέρχεται στο 70-75% περίπου, όπως εξηγεί στην «Θ» ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Κωνσταντίνος Μπαντίκος, ο οποίος παραθέτει την συνολική εικόνα, ενώ χθες το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Ενοτήτων.

«58.5% Η ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΞΑΝΘΙΩΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ, ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΡΕΙΝΟ ΟΓΚΟ – ΟΜΑΛΑ ΚΥΛΗΣΕ Η ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ»

Ειδικότερα ο ίδιος ανέφερε ότι «χθες είχαμε συγκεκριμένα ποσοστά. Στην Ξάνθη, η προσέλευση των μαθητών κυμάνθηκε περίπου στο 58.5%, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως και στο πρόβλημα της μεταφοράς, της έλλειψης δρομολογίων, από τον ορεινό όγκο προς το μειονοτικό και προς το 2ο ΕΠΑΛ. Γενικότερα η προσέλευση κυμάνθηκε ανάλογα με την Περιφερειακή Ενότητα, στον Έβρο στο 75%, στην Καβάλα στο 71%, στην Δράμα περίπου στο 70%. Εκεί κινήθηκαν περίπου χθες. Το χαμηλότερο ποσοστό στην Ξάνθη, επαναλαμβάνω ότι οφείλεται στην έλλειψη δρομολογίων από τον ορεινό όγκο. Κάποιοι μαθητές ήρθαν με τους γονείς τους βέβαια, αλλά όλο αυτό ίσως επηρέασε και έχουμε χαμηλό ποσοστό. Θα δείξει τις επόμενες ημέρες. Χθες ήταν και η πρώτη μέρα, που οι μαθητές είχαν να κάνουν και την επαλήθευση των στοιχείων για τις πανελλαδικές. Θα φανεί στην πορεία. Αυτή ήταν η προσέλευση, με ένα μέσο όρο γενικό για όλη την ΑΜΘ γύρω στο 70-75% . Δεν παρατηρήθηκαν άλλα προβλήματα, εκτός από το θέμα της μεταφοράς στην Ξάνθη. Παντού κύλησε ομαλά, τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα, τηρήθηκε και η επιζητούμενη υπευθυνότητα, υπήρχαν τα υλικά, υπήρχαν καθαρίστριες και από την μεριά του δήμου και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης επισκέφθηκαν σχολικές μονάδες για να τα δουν όλα από κοντά. Τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα ως προς τα διαλλείματα, τις διατάξεις θρανίων κλπ και γενικά ο,τι προβλέπεται. Επίσης η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ήταν στην θέση τους, εκτός ελαχίστων, ανάλογα με την περίπτωση (άδεια ειδικού σκοπού ή ευπαθής ομάδα κλπ). Γενικά μπορούμε να πούμε ότι η πρώτη ημέρα κύλησε ικανοποιητικά. Βέβαια, χθες οι σχολικές μονάδες ζήτησαν από τους γονείς να καταθέσουν και τις υπεύθυνες δηλώσεις, όπως προβλέπεται, εάν τα παιδιά τους είναι να πάνε, για να ξέρουμε με βάση τις υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων ποια παιδιά δεν θα είναι – άρα θα έχουμε έναν σταθερό αριθμό – και μένουμε στο ότι κατά την πρώτη ημέρα, κύλησαν καλά τα πράγματα, αφού σκεφτόμασταν ότι μπορεί ενδεχομένως να έχουμε προβλήματα και να δημιουργηθούν θέματα (όπως η έλλειψη καθαριότητας και η τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων και συμπεριφορών). Δεν μπορούμε να πούμε ότι είχαμε θέμα στην περιφέρειά μας».

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Εν τω μεταξύ, πέραν της προσέλευσης των μαθητών στα σχολεία, που τουλάχιστον για την ΑΜΘ τα πράγματα πήγαν καλά για πρώτη ημέρα, προέκυψε και ένα σοβαρό ζήτημα αναφορικά με τις «κάμερες στα σχολεία». Ζήτημα για το οποίο ήδη η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει εκφράσει αντιρρήσεις.

ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΑΜΘ: «ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΣΕ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ SHOW»


Ειδικότερα η ανακοίνωση της ομοσπονδίας αναφέρει:
«Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, το Υπουργείο Παιδείας, σαν τον κλέφτη με τα σχολεία ακόμα κλειστά, έφερε για ψήφιση τροπολογία (στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου!!!) που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη.
Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).
Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει τα παιδιά μας ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε “καλοθελητή”.
Πώς προστατεύονται για παράδειγμα τα παιδιά μας αν μια αφελής απάντηση ενός μαθητή γίνει viral και τον κυνηγάει σε όλη του ζωή;
Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να διαχειριστεί ιδιαίτερα ζητήματα που προκύπτουν εντός της τάξης, χωρίς το φόβο αυτά να γίνουν βούκινο;
Θεωρούμε ότι θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα στην εκπαιδευτική συμπεριφορά και στην ψυχολογία των μαθητών, δεδομένου ότι η στάση των παιδιών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα.
Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι για livestreaming. Το υπουργείο Παιδείας χωρίς να λογαριάζει τίποτα μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «big brother». 
Καλούμε τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων της περιοχής Αν. Μακεδονίας Θράκης μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να εκφράσουν την αντίθεσή τους και την μη εφαρμογή της τροπολογίας αυτής στην πράξη. Επίσης τους καλούμε σε συμμετοχή στις διαμαρτυρίες που έχουν προκηρύξει οι Σύλλογοι των εκπαιδευτικών την Τετάρτη 13 Μαΐου σε μια σειρά πόλεις της περιοχής μας».

«ΘΑ…ΦΑΝΕΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ»


Αναφορικά με τις κάμερες στα σχολεία, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σχολιάζει ότι «μπορώ να πω ότι οποιαδήποτε απόφαση λαμβάνεται (η οποία έχει καλές προθέσεις) προκειμένου να δώσει λύση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα, πρέπει να λαμβάνει υπόψιν της και όλες τις άλλες παραμέτρους, δηλαδή τις απόψεις, την σκοπιμότητα, την λειτουργικότητα και την αναγκαιότητα αν θέλετε, γιατί μπορεί και να μην χρειάζεται, για παράδειγμα, ή μπορεί να έχουμε και εναλλακτικούς τρόπους. Υπήρξε όμως η απόφαση αυτή, που τυπώθηκε προχθές το βράδυ, ψηφίστηκε από την πλειοψηφία σε διαβούλευση και θετική άποψη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων – και το αν θα γίνει αυτό πράξη (που έχει πολλές ιδιαιτερότητες) θα φανεί».