Τι ανταπαντά ο πρώτος στον Τοψίδη-Πως τεκμηριώνει ο δεύτερος την άποψή του
Η αντιπαράθεση που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες μεταξύ του Χρ. Τοψίδη και Κ. Κουρτίδη αναφορά με την λειτουργία του Νομαρχιακού ΚΕΚ Ξάνθης, φαίνεται πως μεταφέρεται σε ένα άλλο «πεδίο», με πρωταγωνιστές αυτή την φορά αφενός τον κο Κ. Κουρτίδη- πρόεδρο του Νομαρχιακού ΚΕΚ και αφετέρου τον περιφερειακό σύμβουλο της παράταξης Τοψίδη κο Οδυσσέα Βουρβουκέλη.
Οι ανακοινώσεις των προαναφερόμενων διαδέχθηκαν χθες η μία την άλλη σε «ακαριαίους» χρόνους και η «Θ» παρουσιάζει αυτούσιες και τις δύο παρακάτω.
Η ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΚΟΥΡΤΙΔΗ ΣΤΟΝ ΧΡ. ΤΟΨΙΔΗ
Πράγματι τα πάντα είναι καταγεγραμμένα, όπως η υπερψήφιση του προϋπολογισμού, απολογισμού και ισολογισμού πέρσι από τον κο Τοψίδη, όπου αναγράφονταν όλα. Αλήθεια όταν τα ψήφισε δεν είδε το περιεχόμενό τους; Δεν ήξερε τι ψήφιζε; Εάν είχε κάποια απορία ή ένσταση, γιατί τόσο καιρό δεν την υπέβαλλε τότε, αλλά και μεταγενέστερα;
Δυστυχώς δεν έχει καταλάβει, ότι υπάρχει μία νέα και διαφορετική στάση, που κεντρίζει την παλαιάς κοπής αντιπολιτευτική του νοοτροπία. Αυτό, που τον εκνεύρισε, είναι ότι δεν πήρα την επικαλούμενη από αυτόν «νόμιμη υλική απολαβή» και συνέχισα να εργάζομαι με σκοπό να κρατηθεί ανοικτό το Νομαρχιακό ΚΕΚ, το οποίο πλέον ο ίδιος φανερά δηλώνει, για πρώτη φορά ότι θέλει να κλείσει κρυπτόμενος πίσω από διατάξεις νόμου, τις οποίες όμως και αυτές διαστρεβλώνει.
Σύμφωνα με τις διατάξεις, που ο ίδιος επικαλείται, γεννιούνται τα εξής ερωτήματα: 1) εφόσον έπρεπε από το 2011 να τεθεί σε εκκαθάριση το ΚΕΚ, γιατί τα Επιμελητήρια τα οποία εκπροσωπεί έδιναν προγράμματα στο Νομαρχιακό ΚΕΚ Ξάνθης; 2) γιατί τόσα χρόνια ο ίδιος και οι νυν εκλεγμένοι από τότε περιφερειακοί του σύμβουλοι του δεν ζήτησαν την εκκαθάριση; 3) γιατί λαμβάναμε όλα αυτά τα χρόνια πιστοποίηση από το Δημόσιο;
Επειδή αναφέρθηκε σε διατάξεις νόμων του γνωρίζω, ότι εκτός από την παρ. 5 του άρθρου 199 του νόμου που επικαλείται με το εξής περιεχόμενο: «5. Τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.) που έχουν συσταθεί από τις καταργούμενες νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και έχουν πιστοποιηθεί ως τέτοια κατά την οικεία νομοθεσία, περιέρχονται αυτοδικαίως στις οικείες περιφέρειες, από την έναρξη της λειτουργίας τους. Τα ανωτέρω Κ.Ε.Κ. συνεχίζουν να λειτουργούν με τη μορφή σύμφωνα με την οποία ιδρύθηκαν, μέχρι τη λήξη του χρόνου που προβλέπεται στη συστατική τους πράξη, χωρίς δυνατότητα ανανέωσης.» υπάρχει και το άρθρο 4 του καταστατικού του 1996 (ΦΕΚ Β’ 531/4-7-1996, το οποίο έχω στείλει στον εκπρόσωπό του στο ΔΣ και συνεπώς και στην παράταξή του), που προβλέπει πεντηκονταετή διάρκεια. Έτσι σύμφωνα με το συνδυασμό και ερμηνεία των ανωτέρω διατάξεων το ΚΕΚ μπορεί να λειτουργεί, όχι μέχρι το 2030, που αυτός λέει, αλλά μέχρι τις 7-5-2046. Επομένως γιατί θέλει αυτή τη χρονική στιγμή να κλείσει το ΚΕΚ και να γίνει εκκαθάριση, ενώ οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι το έχουν ανάγκη, αυτή τη δύσκολη περίοδο του κορονοϊού;
Ως προς την αναφορά του, για την απαξίωση του εκπροσώπου του στο διοικητικό μας συμβούλιο, αδιάψευστος μάρτυρας είναι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εάν δε φοβάται ο κύριος Τοψίδης και είναι τόσο σίγουρος γι’ αυτά, τα οποία λέει, ας προτρέψει τον κο Βουρβουκέλη να επιτρέψει τη δημοσίευση της μεταξύ μας επικοινωνίας, γιατί υπόκειται στο νόμο περί προσωπικών δεδομένων και εκεί θα καταλάβουν όλοι, ποιος είναι αυτός που είναι διαλλακτικός, ποιος προσκαλεί, για ιδέες και απόψεις, ποιος απαντά σε ότι του ρωτάνε και ποιος απαξιώνει.
Δυστυχώς και πάλι οι δηλώσεις του είναι παντελώς αστήρικτες και άστοχες και αντικρούονται με πραγματικά δεδομένα και καταγεγραμμένα στοιχεία.
Ζητήσαμε και από αυτόν χείρα βοηθείας για να λειτουργήσουμε το ΚΕΚ, αλλά από ότι φαίνεται οι υποσχέσεις του ήταν προσχηματικές. Το Νομαρχιακό ΚΕΚ Ξάνθης συνεχίζει, παρ’ όλες τις αντιξοότητες, να είναι περιφερειακός φορέας υποστήριξης και ενδυνάμωσης της επιμόρφωσης και προσανατολισμού στην κατάρτιση και την απασχόληση υλοποιώντας δράσεις και προγράμματα. Εμείς κάνουμε βήματα προόδου και πλέον πρέπει ο καθένας να επιλέξει, με ποιο σκοπό και αξίες θα συνταχθεί.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΣΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΚΕΚ ΞΑΝΘΗΣ
Η λειτουργία του Νομαρχιακού ΚΕΚ Ξάνθης ως επιχείρησης που ανήκει στην Περιφέρεια διέπεται κυρίαρχα από το νομοθετικό πλαίσιο και όχι απλά από τις επιθυμίες των στελεχών της. Σύμφωνα λοιπόν με το Ν3892/2010, τις αντίστοιχες οδηγίες και εγκυκλίους που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα αλλά και τα οριζόμενα στην απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, αριθ 67 του 2011, η συνέχιση λειτουργίας του Νομαρχιακού ΚΕΚ Ξάνθης, επεκτάθηκε κατ’ εξαίρεση των οριζόμενων στο σχετικό νόμο, μέχρι την ολοκλήρωση των ευρωπαϊκών έργων που εκτελούσε και πουθενά δεν προκύπτει ότι αυτή η χρονική επέκταση θα υπερέβαινε τα συγκεκριμένα έργα, αναλαμβάνοντας νέα. Σας παραθέτω τόσο όλη την απόφαση όσο και το απόσπασμα που αναφέρεται συγκεκριμένα στο θέμα της συζήτησης μας.
Συνεπώς δεν είναι δική μου επιθυμία και φαντάζομαι ούτε δική σας και δεν προκύπτει από πουθενά ότι μπορεί να λειτουργούμε εκτός του νομοθετικού πλαισίου και των αποφάσεων του περιφερειακού συμβουλίου ανεξάρτητα.
Όσον αφορά την ενημέρωση μου, μόλις τις τελευταίες μέρες έχετε προχωρήσει σε αποστολή στοιχείων με το καταστατικό να το λαμβάνω εχθές το απόγευμα.
Δεκαοκτώ μήνες κε Πρόεδρε του Νομαρχιακού ΚΕΚ, δεν προχωρήσατε σε μία ολοκληρωμένη εισήγηση για τις προθέσεις σας. Σήμερα μετά από τη δική μας παραίνεση κινητοποιήσατε, αργά ως συνήθως. Εάν το ζήτημα αγοράς υπολογιστών, εξοπλισμού κλπ ήταν τόσο κρίσιμο, ίσως να ήταν δυνατόν το 2019, που είχαμε ταμειακό υπόλοιπο, αντί της πληρωμής αμοιβών διοικητικού συμβουλίου παρελθόντων ετών, να γίνει εισήγηση για την αγορά εξοπλισμού που από ό,τι φαίνεται κατά την άποψη σας είναι απαραίτητη επένδυση. Όσον αφορά το προσωπικό, είχε, γιατί μετατάχθηκε μπορείτε να μας ενημερώσετε, υποπτεύομαι ότι έγινε στα πλαίσια που όριζε ο νόμος για τις αυτοδιοικητικές επιχειρήσεις που θα έκλειναν υποχρεωτικά.
Συνεπώς καλό θα ήταν να ενημερώσετε το υπουργείο εσωτερικών και να ρωτήσετε εάν μπορείτε μετά τη λήξη των συγκεκριμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων που εκτελούσε μέχρι το 2010 το Νομαρχιακό ΚΕΚ Ξάνθης, να λειτουργεί και εάν θα πρέπει να μπει σε διαδικασία εκκαθάρισης, όπως προκύπτει και από τα σχετικώς και ευκρινώς αναφερόμενα στην απόφαση του ΠΣ ΑΜΘ 67/2011. Σε κάθε περίπτωση επιθυμία τόσο δική μου όσο και της παράταξης που ανήκω είναι η εύρυθμη λειτουργία όλων των επιχειρήσεων της ΠΑΜΘ, πάντοτε όμως εντός του νομοθετικού πλαισίου χωρίς παρεκκλίσεις από αυτό.
Εύχομαι η ενημέρωση μου από τούδε και στο έξης να είναι όπως πρέπει, στο σωστό χρόνο, χωρίς ζητήματα που να δημιουργούν παρεξηγήσεις.
Τα Νομαρχιακά ΚΕΚ, την εποχή που δημιουργήθηκαν πλέον των 20 ετών, αποτέλεσαν συνέχεια των ΝΕΛΕ και είχαν ρόλο να επιτελέσουν, ενίοτε αμφιλεγόμενων προθέσεων. Στη συνέχειά όμως με το θεσμό της Δια βίου Μάθησης που ενσωματώθηκε στην αυτοδιοίκηση αλλά και το νέο πλαίσιο εκπαίδευσης ενηλίκων που δημιουργήθηκε, καταστάθηκαν χωρίς σημαντικό ρόλο, μιας και αυτός εκπληρωνόταν πλέον από άλλα σχήματα. Συνεπώς το Νομαρχιακό ΚΕΚ Ξάνθης όπως και τα περισσότερα ανά την Ελλάδα που έκλεισαν, δεν έχει να προσφέρει κάτι πρωτότυπο στην κοινωνία και καλό θα ήταν, αφήνοντας στην άκρη τους συναισθηματισμούς να ανακατευθύνει η Περιφέρεια πόρους και ανθρώπινο δυναμικό προς τα εκεί που μπορεί να παραχθεί σημαντικό έργο, αναπτυξιακό και πρωτότυπο και να μην παραμένουμε σε σχήματα που είναι ξεπερασμένα εδώ και χρόνια.
Οδυσσέας Βουρβουκέλης – Περιφερειακός Σύμβουλος ΠΕ Ξάνθης