Συνεχίζεται το σφράγισμα…ανελκυστήρων από τον Δήμο Ξάνθης

 

Δημ. Παμπόρης: «Δεν υπάρχει χρονική συνοχή σε σχέση με την παλαιότητα…»

 

«Ακάθεκτος» συνεχίζει το σφράγισμα ανελκυστήρων των πολυκατοικιών ο Δήμος Ξάνθης, με τις αποφάσεις της Τεχνικής Υπηρεσίας να αναρτώνται η μια μετά την άλλη στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Μάλιστα το αξιοσημείωτο της υπόθεσης είναι ότι ο Δήμος Ξάνθης «πρωτοστατεί» στις σφραγίσεις ανελκυστήρων, σε σχέση με όμορους δήμους, όμορων νομών που δεν το κάνουν.

Πρόκειται για ένα κοινωνικό θέμα που απασχολεί πολλούς ενοίκους πολυκατοικιών, καθώς από την μια χρήματα για παρεμβάσεις δεν υπάρχουν και από την άλλη παραμένουν «φυλακισμένοι» στα διαμερίσματά τους, ηλικιωμένοι, ασθενείς και άτομα με αναπηρία κυρίως.

Πέρα όμως από την Δήμο Ξάνθης και την Αστυνομία, που συνοδεύει τους υπαλλήλους που…σφραγίζουν τα ασανσέρ, αναγκαστικά στο κομμάτι αυτό εμπλέκονται τα τεχνικά γραφεία ανελκυστήρων που ξεκινούν και τελειώνουν την δουλειά, όπως εξηγεί στο Thraki.com.gr ο γνωστός ιδιοκτήτης Τενχικού Γραφείου Ανελκυστήρων κ. Δημήτρης Παμπόρης, ο οποίος μας εξηγεί την διαδικασία που ακολουθείται σε τέτοιες περιπτώσεις.

DSC05125-web

«ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ…»

ΠΑΜΠΟΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣΕιδικότερα ο ίδιος αναφέρει ότι «δεν υπάρχει σειρά προτεραιότητας, παρόλο που θα έπρεπε. Οι υπάλληλοι του δήμου, προσπαθούν να τα βάλουν τουλάχιστον σε μια τάξη από τα παλαιότερα προς τα καινούρια ασανσέρ, αλλά για να είμαι ειλικρινής δεν το καταφέρνουν πάντα, οπότε επιλέγουν φακέλους στην ουσία και προσπαθούν να τα τακτοποιήσουν χωρίς να έχουν απαραίτητα μια χρονική συνοχή, αναφορικά με την παλαιότητα. Δεν είναι απαραίτητο η ενημέρωση που θα έχει το εκάστοτε γραφείο ανελκυστήρων ότι «ο τάδε ανελκυστήρας» χρήζει αδειοδότησης. Πλέον δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει χρονική συνοχή από το παλαιότερο προς το καινούριο. Ένα λάθος που υπάρχει είναι αυτό. Αν υπάρχουν προβλήματα υγείας σε κάποιους ενοίκους και ιδιοκτήτες, το αν ξανατοποθετούνται οι ανελκυστήρες σε λειτουργία, είναι κάτι που το κρίνει ο δήμος αποκλειστικά και φαντάζομαι ότι γίνεται κατά περίπτωση, σύμφωνα με το πρόβλημα που υπάρχει, καθώς η νομοθεσία ισχύει για όλους του ίδιο».

 

«ΑΦΑΙΡΟΥΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΞΑΡΤΗΜΑ…»

Σε ο,τι αφορά τις πληροφορίες της Thraki.com.gr, ότι κάποιοι εκ των ενοίκων μετά την σφράγιση του ανελκυστήρα το…επανατοποθετούν σε λειτουργία ο κ. Παμπόρης ξεκαθαρίζει ότι «όχι απλά κατεβάζουμε τον διακόπτη, αλλά μας υποχρεώνουν να αφαιρέσουμε κάποιο ανταλλακτικό από μέσα, ώστε να μην μπορεί να γίνει ξανά η επανεκκίνηση του ανελκυστήρα χωρίς να τοποθετηθεί το συγκεκριμένο εξάρτημα συν του ότι σφραγίζει ο δικός μας ηλεκτρολογικός πίνακας με μολυβοσφραγίδα. Άρα οποιαδήποτε παρέμβαση σε αυτό το κομμάτι είναι αν μη τι άλλο παράνομη. Για να γίνει η αποσφράγιση θα πρέπει η πολυκατοικία να συμμορφωθεί με τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ο ανελκυστήρας και εφόσον πάρει την άδεια. Θα πρέπει να γίνει ο,τι βγάλει ο φορέας, να πάρει την άδεια ο ανελκυστήρας και την επόμενη ημέρα μπορεί να επαναλειτουργήσει. Αν η οικοδομή ωστόσο, πριν σφραγιστεί ο ανελκυστήρας, λάβει σοβαρά υπόψιν της ότι θα πρέπει να ξεκινήσει να κάνει κάτι τέτοιο, ο δήμος δίνει…. «παράταση» ώστε να γίνονται σταδιακά οι εργασίες. Βάζει δηλαδή «νερό στο κρασί του», αλλά θέλει να προχωρούν οι εργασίες με κάποια ροή, χωρίς να κλείσει απευθείας. Αν σφραγιστεί ο ανελκυστήρας, τότε θα πρέπει (σύμφωνα με την νομοθεσία) να γίνουν όλα και μετά να αδειοδοτηθεί και να τεθεί σε λειτουργία».

 

«ΣΙΓΟΥΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ…»

Για το κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργείται, ο ίδιος σημειώνει ότι «σίγουρα υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα, καθώς υπάρχουν πολλοί που δεν μπορούν να μετακινηθούν χωρίς ανελκυστήρα. Ακόμη και το κομμάτι του ΕΚΑΒ, είναι πάρα πολύ σημαντικό, αν κάποιος άνθρωπος χρειαστεί να πάει στο Νοσοκομείο και να τον παραλάβει το ΕΚΑΒ. Δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον ανελκυστήρα όταν είναι κλειστός. Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα και θα συμφωνήσω στο ότι άλλοι δήμοι το χειρίζονται διαφορετικά. Συγκεκριμένα γνωρίζω πως ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, βάζει ένα πρόστιμο της τάξεως των 20-30 ευρώ ετησίως στην οικοδομή, δίνοντάς της παράταση. Δίνουν ακόμη μια περίοδο χάριτος στην οικοδομή, βάζοντας ένα πρόστιμο που μπορεί να αποπληρωθεί, ώστε να συνεχίσει η λειτουργία του ανελκυστήρα. Βέβαια για να είμαι ειλικρινής, ούτε αυτό το θεωρώ προσωπικά πολύ σωστό. Κατ΄εμέ θα πρέπει πάλι το κάθε πρόστιμο θα πρέπει να βγαίνει ακριβώς για την οικοδομή, καθώς υπάρχουν οικοδομές που έχουν πολύ παλιούς ανελκυστήρες που αυτήν την στιγμή χρήζουν ανακατασκευής σε κάποια βασικά τους εξαρτήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια. Για αυτό λέω πως πάντα είναι κατά περίπτωση και δεν μπορούν να κάνουν κάτι γενικό για όλους».

 

«ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΕΜΠΛΕΚΟΜΑΣΤΕ…»

«Αναγκαστικά, θα πρέπει να βρίσκεται κάποιος από το συνεργείο των γραφείων. Εμείς κάνουμε την δουλειά. Μας λένε οι άνθρωποι από τον δήμο οτι θα πρέπει να το κάνουμε «αυτό». Πηγαίνουμε, αφαιρούμε το εξάρτημα και εκεί σφραγίζει ο πίνακας. Ναι εμπλεκόμαστε σε αυτήν την διαδικασία από την αρχή μέχρι το τέλος. Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν περνά κάτι από το χέρι μας, ώστε να μπορέσουμε να παρακάμψουμε κάτι» συνεχίζει ο κ. Παμπόρης, σημειώνοντας ότι «θεωρώ ότι αυτή την στιγμή οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι του δήμου, προσπαθούν να κάνουν την δουλειά τους όσο πιο καλά γίνεται, γιατί βλέπουν ότι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Αν με ρωτήσετε από πού ξεκίνησε το πρόβλημα θα σας απαντήσω ότι τα προηγούμενα χρόνια, 10,12,14 χρόνια, το κομμάτι αυτό των ανακατασκευών των παλιών ανελκυστήρων και της αδειοδότησης, ήταν παρατημένο με αποτέλεσμα να συσσωρευθούν πάρα πολλά. Οι άνθρωποι που ανέλαβαν να διεκπεραιώσουν αυτό το έργο, βρέθηκαν πραγματικά σε ένα «βουνό» από ανελκυστήρες που δεν είχαν πιστοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Σίγουρα ο κόσμος σκέφτεται το κόστος και έχει απόλυτο δίκιο. Θα έπρεπε να έχουν γίνει πιο νωρίς αυτά τα πράγματα και κατέληξαν να γίνονται περισσότερο την τελευταία διετία, όπου κατά τα ψέμματα, τα οικονομικά σε μια οικογένεια είναι τα χείριστα».

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΜΑΡΙΔΗΣ