Έως τις 20 Μαρτίου οι εγγραφές-Ενημερωτικές οδηγίες από την Δ/ντρια Α’ Βάθμιας Εκπ/σης
Έως τις 20 Μαρτίου, θα γίνονται οι εγγραφές για τα «πρωτάκια» του σχολικού έτους 2022 – 2023, στα νηπιαγωγεία (ηλεκτρονικά) και δημοτικά της Ξάνθης. Μια διαδικασία για την οποία μιλά στην «Θ» η Δευθύντρια Α/θμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Ευμορφία Στυλιανίδου, η οποία παράλληλα αναφέρεται και στα Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγείο και Δημοτικό) για τα οποία διαφοροποιείται η διαδικασία της εγγραφής αλλά και της μετεγγραφής των μαθητών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος έχουν διαφοροποιηθεί και τα όρια των νηπιαγωγείων, προκειμένου να υπάρχει ίση κατανομή του μαθητικού πληθυσμού, τα οποία και σας παραθέτει αναλυτικά η «Θ».
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ – ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Αναλυτικότερα, η κ. Στυλιανίδου, εξήγησε στην «Θ» ότι:
Η εγκύκλιος των εγγραφών στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, υπάρχει στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης. Επίσης, έξω από τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία, έχουν αναρτηθεί τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την εγγραφή. Στα μεν νηπιαγωγεία, η εγγραφή γίνεται ηλεκτρονικά, στο link https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ Όλες οι εγγραφές των νηπιαγωγείων, τα τελευταία δύο χρόνια γίνονται ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα, οπότε και ο Διευθυντής του Νηπιαγωγείου ελέγχει αν ανήκει το παιδί στην περιοχή του ή όχι. Επίσης, στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, υπάρχει και αναλυτική κατανομή (κάναμε μια αλλαγή στις περιφέρειες ώστε να έχουμε ίση κατανομή του μαθητικού πληθυσμού, διότι τα δεδομένα αλλάζουν) για το που ανήκει χωροταξικά ο μαθητής ή μαθήτρια. Άρα, οι γονείς έχουν όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για να εγγράψουν τα παιδιά. Βασικό στοιχείο, είναι το Ατομικό Δελτίο Υγείας, το οποίο θα πρέπει να προσκομισθεί μαζί με τα άλλα δικαιολογητικά, όπως επίσης και το να πιστοποιήσουν το που κατοικούν (αυτό γίνεται με πιστοποίηση εγγράφων που ζητά ο διευθυντής του σχολείου, για να πεισθεί ότι όντως ο γονέας κατοικεί στην περιοχή). Εάν όμως, μια οικογένεια, κατοικεί σε άλλη περιοχή, θα πρέπει να εγγράψει το παιδί στο σχολείο όπου ανήκει και να καταθέσει και αίτηση μετεγγραφής. Στην περίπτωση που σε έναν οικισμό υπάρχει Νηπιαγωγείο και Μειονοτικό Σχολείο και ο γονέας θέλει να εγγράψει το παιδί του στο Δημόσιο Σχολείο, καταθέτει το αίτημα στο Νηπιαγωγείο και μας μεταβιβάζεται στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, διότι όλα εκτός χωροταξικής κατανομής, έρχονται στην Διεύθυνση και εγκρίνονται από εδώ.
ΑΥΤΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ
Αναφορικά με τα Πειραματικά Σχολεία, η κ. Στυλιανίδου επισήμανε ότι:
Όσα παιδάκια, φοιτούν στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, θα μπορούν να εγγραφούν – και θα ενημερωθούν οι γονείς για την διασύνδεση και την εγγραφή – όλα στο Πειραματικό Δημοτικό, εκτός αν δεν θέλουν. Επειδή οι εγγραφές των Πειραματικών Σχολείων, δεν ακολουθούν τις εγγραφές των άλλων σχολείων, θα πρέπει οι γονείς να εγγραφούν στο σχολείο όπου ανήκουν και μετά να μεταβιβασθούν – εφόσον γίνει η κλήρωση, στο Δημοτικό. Για όσα παιδιά δεν θέλουν να συνεχίσουν στο Πειραματικό Δημοτικό, θα εγγραφούν σε άλλα σχολεία όπου ανήκουν (όπως και οι άλλοι) και οι υπόλοιπες θέσεις του Πειραματικού Σχολείου θα προκηρυχθούν και θα γίνει κλήρωση. Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να γίνουν και οι εγγραφές των Πειραματικών στο ίδιο διάστημα με τα άλλα σχολεία, για να αποφύγουμε αυτήν την «διπλή» κατάσταση. Αν όμως ένα παιδί εγγραφεί σε άλλο Δημοτικό Σχολείο και επιλεγεί να φοιτήσει στο Πειραματικό (σ.σ. κατόπιν αίτησης μετεγγραφής και εφόσον κληρωθεί) τα δικαιολογητικά εγγραφής από το Δημοτικό, θα σταλούν υπηρεσιακά στο Πειραματικό, συνεπώς δεν θα υποστεί κανείς καμία ταλαιπωρία. Ακόμη όμως, δεν έχουν πρηρυχθεί αυτές οι θέσεις. Θα πρέπει πρώτα να δούμε πόσα παιδάκια θα συνεχίσουν από το Πειραματικό Νηπιαγωγείο στο Πειραματικό Δημοτικό, για να προκηρύξουμε τις θέσεις που υπολείπονται. Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον – το οποίο βέβαια θέλουμε να επιβεβαιώσουμε στο επόμενο διάστημα – διότι υπάρχουν ενδείξεις της πολύ καλής λειτουργίας του Πειραματικού Δημοτικού. Σαφώς και δεν έχει την εξωστρέφεια που θα θέλαμε ακόμη, διότι οι δεσμεύσεις λόγω πανδημίας είναι πολλές και το σχολείο δεν μπορεί να εμφανίσει την εξωστρέφεια που θα ήθελε για όλο αυτό το έργο που παράγει. Όμως, το επόμενο διάστημα, θα φανεί περισσότερο. Το σημαντικότερο είναι ότι η σχολική κοινότητα, οι γονείς, η περιοχή, έχουν αποδεχθεί και αναγνωρίσει την λειτουργία του και την πολύ καλή διάθεση όλων όσοι υπηρετούν εκεί και βλέπουν τα αποτελέσματα στα παιδιά τους. Νομίζω ότι οι καλύτεροι μάρτυρες είναι τα ίδια τα παιδιά και βεβαίως οι οικογένειές τους που μπορούν να καταλάβουν πόσο περισσότερο προσφέρει το Πειραματικό Σχολείο. Από εδώ και πέρα, θα περιμένουμε εμείς τα αιτήματα της σχολικής κοινότητας για Πειραματικά Σχολεία και δεν θα χρειάζεται να εισηγούμαστε εμείς αυτό που ξέρουμε ως καλό για τα παιδιά μας. Το σημαντικότερο είναι ότι χρειαζόμαστε να λειτουργεί αυτό το σχολείο με αυτόν τον τρόπο, για να μπορεί να διαχέει τα αποτελέσματά του και σε αυτά τα σχολεία. Όλα τα παιδιά, σε όλα τα σχολεία είναι «παιδιά μας» και θέλουμε να παίρνουν το καλύτερο δυνατόν και έτσι το Πειραματικό θα λειτουργεί ως «φάρος» και όχι ως το «καλό» και τα υπόλοιπα ως «κακά». Γιατί πραγματικά, τα σχολεία μας καταβάλλουν πολύ μεγάλη προσπάθεια και κάνουν πολύ σημαντικό έργο. Η λειτουργία όμως του Πειραματικού, είναι κάτι άλλο.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ