Τα υποβαθμισμένα και τα… αναβαθμισμένα Λύκεια της Ξάνθης

Οι παράτυπες μεταγραφές και τα… «κόλπα» των γονιών
Μ. Λουκοπούλου: «Υπάρχουν και σήμερα φαινόμενα παράτυπων μετεγγραφών– Νέα φάμπρικα με τα ΕΠΑΛ»
Γ. Αργυρόπουλος: «Αρμοδιότητα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα σχολεία – μαμούθ»
Με αφορμή τις δηλώσεις  της Διευθύντριας του 4ου ΓΕΛ Ξάνθης (το κτιριακό ζήτημα του οποίο επανέρχεται για άλλη μια φορά στο προσκήνιο) στην «Θ» περί σχολείων – μαμούθ στην πόλη που δημιουργούν ανισότητες αλλά και υπερσυγκέντρωση μαθητών και μάλιστα εν μέσω covid -19, η «Θ» διερευνά σήμερα το συγκεκριμένο θέμα, ορμώμενη και από σχόλια περί «παράτυπων – παράνομων μετεγγραφών».
Φαινόμενο το οποίο επιβεβαιώνει ότι υφίσταται (με διάφορα «τρικς» σε πολλές περιπτώσεις) η Γραμματέας της ΕΛΜΕ Ξάνθης κ. Μαρία Λουκοπούλου, η οποία παράλληλα ξεκαθαρίζει ότι «όλα τα σχολεία στην Ξάνθη είναι ισάξια».
Ένα από τα προαναφερόμενα μεγάλα σχολεία, είναι και αυτό του 2ου Γενικού Λυκείου (σ.σ. που αναφέρθηκε ως παράδειγμα στο προαναφερόμενο ρεπορτάζ της «Θ»), ο Διευθυντής του οποίου κ. Γεώργιος Αργυρόπουλος, μιλά στην «Θ», αποτυπώνοντας την σημερινή κατάσταση στο εν λόγω σχολείο και ξεκαθαρίζοντας ότι το θέμα είναι αρμοδιότητα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
 «ΙΣΑΞΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»
Ειδικότερα η κ. Λουκοπούλου επισήμανε αρχικά ότι «όλα τα σχολεία στην Ξάνθη αλλά και σε όλη την Ελλάδα είναι ισάξια γιατί τοποθετούμαστε εκεί, μάλλον τυχαία. Δεν γίνεται κάποια επιλογή για τους καθηγητές. Η εμπειρία μου σαν καθηγήτρια αλλά και σαν μητέρα, λέει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν πάρα πολύ. Δεν είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι που αδιαφορούν για το καθήκον τους. Μπορούμε να μιλήσουμε για κάποιους πιο αποτελεσματικούς από άλλους αλλά δεν μου έχουν τύχει άνθρωποι που αδιαφορούν. Άρα διαβεβαιώνουμε τους γονείς σε όλους τους τόνους πως σε όποιο σχολείο και αν πάρουν το παιδί τους, οι εκπαιδευτικοί θα το αγκαλιάσουν και θα κάνουν ο,τι καλύτερο μπορούν ακόμη και εις βάρος του ελεύθερου χρόνου τους για να το βοηθήσουν. Αυτό το έχουμε επισημάνει πολλές φορές σαν ΕΛΜΕ».
«ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΠΑΡΑΤΥΠΩΝ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ– ΝΕΑ ΦΑΜΠΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑ…ΕΠΑΛ»
«Για διάφορους λόγους, πολλοί γονείς προσπαθούν να μεταφέρουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία γιατί στην καλύτερη περίπτωση τα παιδιά τους θέλουν να είναι με τις παρέες τους είτε για άλλους λόγους (που έγιναν αντιληπτοί από όσα προανέφερα). Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ τα σχολεία θα πρέπει να είναι σε κάποιο «ανθρώπινο» μέγεθος, ώστε να είναι πιο διαχειρίσιμα και να μοιράζονται όλες οι ομάδες του πληθυσμού, εξίσου σε όλα τα σχολεία, για καθαρά παιδαγωγικούς λόγους. Τα παιδιά μας πρέπει να βρίσκονται σε ένα περιβάλλον που θα αντανακλά στο περιβάλλον που θα ζήσουν…
Το κύριο αίτημα της ΟΛΜΕ αυτήν την στιγμή είναι 15 παιδιά στην τάξη, με οποιονδήποτε τρόπο και προφανώς με διορισμούς. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό ότι το 4ο Λύκειο δεν έχει γίνει εδώ και 18 χρόνια. Διότι αν υπήρχε κτίριο, δεν θα υπήρχε πρόβλημα και θα μοιράζονταν πολύ καλύτερα τα παιδιά…» ανέφερε επίσης μεταξύ άλλων η κ. Λουκοπούλου, ενώ σε ο,τι αφορά στο κομμάτι των «παράτυπων» μετεγγραφών, σημείωσε: «Βέβαια και υπάρχει το φαινόμενο. Υπάρχουν γονείς που φέρνουν ψεύτικα συμβόλαια – όχι τόσο πολύ τώρα βέβαια – ή συμβόλαιο του μαγαζιού αντί του σπιτιού ή επικαλούνται διαζύγια ή ό,τι μπορείτε να φανταστείτε, φτάνει να πάρουν το παιδί τους από ένα σχολείο που δεν θέλουν και να το πάνε σε ένα σχολείο που τους έχει «μπει στο μυαλό» ότι ενδέχεται να είναι καλύτερο από το δικό τους. Και σήμερα υπάρχουν τέτοια φαινόμενα αλλά και απειλές προς τους εκπαιδευτικούς αλλά και άσχημη συμπεριφορά. Δηλώνοντας την διεύθυνση που βολεύει πηγαίνει ένα παιδί στο σχολείο που νομίζει. Βέβαια έχουμε βρει και μια άλλη «φάμπρικα» τώρα, να δηλώνουμε ότι θέλουμε να πάμε στο ΕΠΑΛ και κάποια στιγμή το μετανιώνουμε (υπάρχει ένα όριο που μπορούν να το κάνουν) και πηγαίνουμε μετά σε ένα σχολείο της επιθυμίας μας. Κανονικά δεν θα έπρεπε να γίνεται, αλλά γίνεται. Το θέμα αυτό δεν έχει σταματήσει. Και δεν είναι μόνον το 4ο λύκειο, αλλά και τα σχολεία του «βουνού» που αιμορραγούν και πρέπει να προστατευθούν ιδιαίτερα. Και εκεί βέβαια (όπως στην Γλαύκη) έχουμε το κτιριακό. Προφανώς ο γονέας πηγαίνει σε άλλο λύκειο το παιδί γιατί νομίζει ότι θα είναι καλύτερα, άσχετα αν εμείς ως εκπαιδευτικοί ξέρουμε ότι εκεί προσφέρεται άλλη ποιότητα εκπαίδευσης αφού ο εκπαιδευτικός γνωρίζει τα ιδιαίτερα προβλήματα που μπορεί να έχει ένα παιδί… Τέλος είναι πάρα πού σημαντικό ότι αυτή την στιγμή στοιβάζονται παιδιά σε μικρές αίθουσες, ακατάλληλες ως προς το μέγεθος. Υπάρχει κάποιο όριο παιδιών που μπορούν να μπουν σε μια αίθουσα υπο κανονικές συνθήκες. Σκεφτείτε τώρα σε συνθήκες πανδημίας».
«ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΜΑΜΟΥΘ»
Από την πλευρά του ο κ. Αργυρόπουλος ξεκαθάρισε ότι «πρώτον το αν τα σχολεία είναι μαμουθ και γιατί είναι, είναι αρμοδιότητα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεύτερον, το γεγονός ότι η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με βάση προηγούμενες αποφάσεις (με βάση το χωροταξικό) στέλνει π.χ. 180 παιδιά πέρυσι και φέτος 200 στην Α΄Λυκείου, δεν είναι προσδιορισμένο ότι οι γονείς γεννούν σήμερα σε αυτήν την γειτονιά 3 και του χρόνου 13 παιδιά. Νομίζω ότι είναι κατανοητό αυτό. Αυτό συνέβη πέρυσι με φέτος. Πέρυσι έτυχε να έχουμε 7 τμήματα στην Α τάξη, μπορούσαμε να κάνουμε και 8ο. Έπειτα η διεύθυνση αποφάσισε και μας πήρε κάποιους υπολοίπους και τους έστειλε και στο 4ο Λύκειο. Φέτος όπως ορίσθηκαν, έγιναν 8 τμήματα και θα μπορούσαν να γίνουν και 9…Το σχολείο μας είναι γεμάτο. Δεν χωρούσε 9ο τμήμα. Αν χωρούσε 9ο τμήμα είμαι υποχρεωμένος διοικητικά να το φτιάξω, δεδομένου ότι όπως έχουν ορισθεί από τις Εγκυκλίους και τις αποφάσεις των διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μας στέλνουν τα παιδιά σας. Οπότε αυτήν την στιγμή ορίσθηκαν 8 τμήματα και 8 τμήματα έχουμε φτιάξει. Ως προς την γενικότερη κατανομή και κάποια σχολεία – μαμούθ, ένα παιδί ήρθε φέτος, το οποίο ανήκει στην γειτονιά μας και ζητήσαμε να έρθει εδώ (έγινε λάθος χωροταξικής κατανομής), αλλά αυτό είναι αρμοδιότητα της δευτεροβάθμιας…
Μπορώ να σας πω ότι είμαστε σε συνεργασία για αυτό το θέμα και ότι η χωροταξική κατανομή είχε κουβεντιαστεί πριν 3 χρόνια με τον προηγούμενο διευθυντή. Είναι καλό να κουβεντιαστεί ξανά. Από μέρους μου το βλέπω θετικά. Πάντα πρέπει να κουβεντιάζεται για να γίνονται αναπροσαρμογές».
«ΣΕ ΑΙΘΟΥΣΕΣ 65 Τ.Μ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ – ΑΠΟ 22 ΕΩΣ 27 ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ – ΛΑΒΑΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ»
«Το σχολείο μας μπορεί να έχει πολλούς μαθητές, αλλά είναι και ένα μεγάλο σχολείο με ευρύχωρους χώρους και αν τα παιδιά τηρούν αυτά που ζητούμε – διότι δεν τα τηρούν και είμαστε σε αυτήν την φάση της εναρμόνισής τους και να τα πείσουμε να «συνετιστούν» με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα – είναι ασφαλές. Και είναι ασφαλές για τον λόγω ότι έχουμε πρώτον αίθουσες 65 τ.μ. (από τις μεγαλύτερες στα σχολικά κτίρια στην Ελλάδα). Η υπουργός έχει ξεκαθαρίσει ότι και 35 άτομα ανά τμήμα να είναι με τις μάσκες, το team των λοιμοξιολόγων θεωρεί ότι υπάρχει η μέγιστη ασφάλεια. Τα παιδιά σε κάθε τμήματα είναι από 22 έως 27 (που είναι το όριο). Αυτό το έχουν όλα τα σχολεία. Δεν μας δόθηκε η εντολή να είναι ένας μαθητής ανά θρανίο. Εμείς μέχρι την ημέρα του Αγιασμού, είχαμε τα θρανία όπως τα είχαμε δρομολογήσει μετά την επάνοδο, ανά 2-2,5 μέτρα το ένα παιδί με το άλλο. Από την στιγμή όμως που αυτό δεν υπήρχε ως οδηγία, τώρα επανήλθαν στην θέση τους. Όμως έχουμε σε όλες τις τάξεις (έξω και μέσα) μηχάνημα για απολύμανση. Το ίδιο και στην έδρα. Έχουμε και την αίθουσα covid και έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας σε περίπτωση που έχουμε κάποιο πιθανό περιστατικό…
Ο συνολικός αριθμός των παιδιών είναι γύρω στους 560. Την Τρίτη πήραμε τους τελευταίους μαθητές, διότι οι γονείς έκαναν εγγραφές την τελευταία Παρασκευή και χθες μας τους έδωσε το υπουργείο» τόνισε μεταξύ άλλων ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «…το σχολείο – μαμούθ αφορά την κεντρική διοίκηση. Αν η διοίκηση πάρει απόφαση, ενώ περιμένουμε να γίνει το 4ο Λύκειο, ακόμη και από τώρα – γιατί εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να γίνεται ένα νέο σχολειο και να μην μοιράζονται τα παιδιά – εμείς είμαστε άνθρωποι που θα το συζητήσουμε για να βγάλουμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Εγώ ήδη πριν τρια χρόνια το έχω συζητήσει με τον κ. Παπαθανασίου, διότι και πάλι υπήρχε η ίδια πρόκληση και προσπαθήσαμε να κάνουμε ο,τι καλύτερο. Δεν μπορώ να πω όμως κάτι άλλο. Δεν με αφορά και είναι θέμα της κεντρικής διοίκησης…»