Στ. Γουναρίδης: «Δεν καλύπτουν τις ανάγκες μας τα 800 ευρώ – Με τα κλειστά σχολεία, χάσαμε το 80% του μεταφορικού μας έργου»
Επιπλέον «πλήγμα» για τους επαγγελματίες η μεταφορά ενός πελάτη ανά δρομολόγιο λόγω κορονοϊού
Ήταν «στραβό» το κλίμα, το έφαγε και ο… κορονοϊός. Αυτή είναι η φράση που μπορεί να περιγράψει την κατάσταση που βιώνουν οι επαγγελματίες ταξί, η δουλειά των οποίων έχει πέσει στα…τάρταρα, αφού από την μια έχουν διακοπεί τα μαθητικά δρομολόγια (λόγω κλειστών σχολικών μονάδων) ενώ από την άλλη καλούνται να δουλέψουν με έναν πελάτη ανά δρομολόγιο, γεγονός που επιφέρει ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα τόσο στους ίδιους όσο και σε οικογένειες που αν θέλουν να μετακινηθούν προς έναν προορισμό, πρέπει να καλέσουν δύο ταξί – εάν πρόκειται για δύο ενήλικες – άρα να πληρώσουν εις διπλούν την «ταρίφα».
Εν τω μεταξύ τα 800 ευρώ (αποζημίωση) ναι μεν πιστώθηκαν στους λογαριασμούς των περισσότερων επαγγελματιών οδηγών, αλλά δεν αρκούν για να καλυφθούν οι ανάγκες των οικογενειών τους και οι υποχρεώσεις τους, όπως εξηγεί στην «Θ» ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ραδιοταξί Ξάνθης κ. Στέλιος Γουναρίδης.
«ΠΩΣ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΟΤΑΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΠΕΛΑΤΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΙ;»
Ειδικότερα ο ίδιος αναφέρει ότι «τα 800 ευρώ τα πήραμε οι πιο πολλοί. Σε κάποιους βέβαια ακόμη δεν πιστώθηκε. Αλλά τι να πρωτοκαλύψουμε με ένα 800άρι; Με έναν πελάτη, είναι δύσκολο. Εδώ ήταν τέσσερις και δεν έδιναν τα χρήματα για το ταξί, ο ένας πελάτης πως θα τα δώσει; Είναι πολύ μειωμένο το μεταφορικό μας έργο. Επιπλέον έχουμε χάσει από τα σχολεία, διότι εμείς είχαμε μεγάλη μεταφορά μαθητών (σαν συνεταιρισμός). Τα μαθητικά δρομολόγια έχουν σταματήσει από τα μέσα Μαρτίου και φυσικά δεν πληρωνόμαστε για αυτό το διάστημα που είναι κλειστά τα σχολεία. Δεν υπάρχει καμία αποζημίωση. Ακόμη και για τις 11 που θα ανοίξει η Γ΄Λυκείου και για τις 18 Μαΐου – όπως λένε – οι άλλες τάξεις λυκείου και τα γυμνάσια (και από ότι αναφέρουν τα παιδιά θα πηγαίνουν μισά μισά) δεν έχουμε καμία ενημέρωση για το πώς θα τα μεταφέρουμε. Από την στιγμή που μας λένε για έναν πελάτη στο ταξί, πως θα μεταφέρουμε τα παιδιά; Ένα – ένα τα παιδιά; Αν δηλαδή ένα ταξί είχε μεταφορά τεσσάρων παιδιών στο σχολείο, πως θα τα μεταφέρει αυτά τα παιδιά; Δεν έχουμε ενημέρωση επάνω σε αυτό. Θα κάνουμε για παράδειγμα τέσσερα δρομολόγια για να μεταφέρουμε τέσσερα παιδιά σε ένα σχολείο; Και πως θα αποζημιωθούμε; Πως θα πληρωθούμε; Πως θα μπουν τα παιδιά; Περιμένουμε διευκρινίσεις για αυτά τα ζητήματα την επόμενη ή την μεθεπόμενη εβδομάδα για να δούμε πως θα κινηθούμε».
«ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΑ 800 ΕΥΡΩ – ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΧΑΣΑΜΕ ΤΟ 80% ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΜΑΣ ΕΡΓΟΥ»
«Τα 800 ευρώ τα πήραμε σχεδόν όλοι. Αλλά δεν μπορούν να καλύψουν κάτι, γιατί στην ουσία και το ΤΕΒΕ κλπ να αφήσεις απλήρωτα τώρα, θα τα πληρώσεις τον Σεπτέμβριο. Δεν απαλλασσόμαστε. Θα τα πληρώσουμε κάποια στιγμή. Είναι μεγάλη η οικονομική ζημία που υποστήκαμε, όπως και όλη η αγορά. Βλέπω ότι υπάρχουν ακόμη μαγαζιά που είναι κλειστά. Να δούμε πόσα θα ανοίξουν στο τέλος» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας ότι «λαμβάνουμε όλοι οι οδηγοί τα μέτρα ασφαλείας. Έχουμε προμηθευθεί όλοι από 15-20 μάσκες, ώστε αν ο πελάτης δεν έχει, να του δώσει, αλλά από εκεί και πέρα αν θέλουν να μετακινηθούν δύο ενήλικες με ένα ταξί, δεν μπορούν. Μόνο ένας γονέας με ένα ανήλικο παιδί ή μόνο όταν πρόκειται για συνοδεία ασθενούς στο νοσοκομείο και το γράφει το χαρτί. Μόνο έτσι μπορούμε να πάρουμε δύο άτομα. Αν είναι όμως μια οικογένεια για παράδειγμα, με δυο γονείς και δύο παιδιά, πρέπει να πάρουν δύο ταξί. Ήταν στραβό το κλίμα, ήρθε τώρα και αυτό και έδεσε. Είναι γελοίο μεν, αλλά και με αυτόν τον ιό δεν ξέρουμε τι γίνεται. Ήταν που ήταν είδος πολυτελείας το ταξί, τώρα ισοπεδώθηκαν τα πάντα και έγινε είδος προς εξαφάνιση. Εμείς είμαστε εργοδότες, τρέχουν η εφορία, το ΤΕΒΕ κλπ. Σου λένε ότι αν έχεις να πληρώσεις τώρα, έχεις και ένα 25%. Ποιος έχει όμως να τα πληρώσει τώρα; Εδώ όταν είχε δουλειά, δεν μπορούσαμε να τα πληρώσουμε. Τώρα με 800 ευρώ τι να κάνεις; Να ζήσεις την οικογένειά σου; Να πληρώσεις την ΔΕΗ και τους λογαριασμούς ή το ΤΕΒΕ σου; Αυτά θα πάνε τον Σεπτέμβριο, που θα επιβαρυνθούμε extra. Δεν μας απάλλαξαν, αλλά το πιο «βαρύ» ήταν ότι με το κλείσιμο των σχολείων, χάσαμε το 80% του μεταφορικού μας έργου και δεν έχουμε ακόμη επίσημη ενημέρωση για το τι μέλλει γενέσθαι και το πώς θα μεταφέρουμε τα παιδιά (σ.σ. όταν ανοίξουν τα σχολεία) όταν μας λένε ότι πρέπει να έχουμε έναν πελάτη μέσα στο ταξί».