Θ. Γεωργιάδης: Συμφωνούμε, αλλά… το ΚΤΕΛ Ξάνθης θα πληρώσει το «μάρμαρο»;

Να ενισχυθούν τα μαθητικά δρομολόγια, ζητούν οι γονείς της ΠΑΜΘ, αλλά…

Χρειάζονται κονδύλια από το Υπουργείο Παιδείας, σημειώνει στην «Θ» ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ξάνθης

 

«Να ενισχυθούν τα δρομολόγια στα μαθητικά λεωφορεία ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός» ζητούν μεταξύ άλλων, με πρόσφατη ανακοίνωση – διαμαρτυρία, οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με αφορμή την εμφάνιση κρουσμάτων κορωνοϊού σε σχολικές μονάδες.

Αίτημα που βρίσκει μεν σύμφωνο το ΚΤΕΛ Ν. Ξάνθης, το οποίο ωστόσο δεν δύναται να υλοποιηθεί, αφού χρειάζονται εξτρά κονδύλια από το Υπουργείο Παιδείας, όπως εξηγεί μεταξύ άλλων στην «Θ» ο πρόεδρός του κ. Θέμης Γεωργιάδης, ο οποίος σημειώνει παράλληλα ότι δεν μπορεί να γίνει τώρα, διεθνής διαγωνισμός από την Περιφέρεια.

 

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΜΕ 20.000 ΕΥΡΩ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΝ ΜΗΝΑ; – ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ «ΑΓΚΑΖΕ» ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Ειδικότερα ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε στην «Θ» ότι:

Οι γονείς να στείλουν έγγραφο στην Υπουργό Παιδείας για να βάλουν διπλά δρομολόγια αν θέλουν να έχουν 65% πληρότητα μέσα στα λεωφορεία,  γιατί η πληρότητα τώρα είναι 100% και μάλιστα τα δικά μας μαθητικά είναι μαζί με την συγκοινωνία. Αυτά τα διπλά δρομολόγια, σε μια εταιρεία της οποίας οι εργαζόμενοι είναι σε αναστολή, ποιος θα τα πληρώσει; Ποιος θα πληρώσει τους οδηγούς, με 19.000 -20.000 ευρώ εισπράξεις όλο τον μήνα; (Μιλώ σαν συγκοινωνία Θεσσαλονίκη και Αθήνα). Αυτόν τον σχεδιασμό πρέπει να τον κάνει η περιφέρεια και να στείλει ένα υπόμνημα στην Υπουργό Παιδείας, γιατί αν θέλουν διπλά δρομολόγια, θα πρέπει να πληρωθούν σαν «αγκαζέ». Αγκαζέ όμως η Περιφέρεια δεν μπορεί να βάλει. Δεν υπάρχει μέσα στην διάταξη και δεν μπορεί να κάνει διαγωνισμό σε καμία περίπτωση. Έχουμε κάνει άπειρες συναντήσεις με την Περιφέρεια.

Και εμείς το ζητήσαμε αυτό και δεν υπάρχει περίπτωση να πληρώσει για όλη την Ελλάδα το Υπουργείο Παιδείας. Φαντάζεστε πόσα χρήματα χρειάζονται για να πάνε οι μισοί μαθητές με άλλα λεωφορεία; Και εμείς θα το θέλαμε, αλλά δεν μπορούμε να σηκώσουμε εμείς το «βάρος». Η μεταφορά των μαθητών σε όλη την Ελλάδα, γίνεται ακριβώς όπως γίνεται η μεταφορά και στην Ξάνθη. Απαγορεύεται από τον νόμο να υπάρχουν όρθιοι σε κάποια δρομολόγια. Σε κανένα δρομολόγιο πλην ορισμένων περιπτώσεων που αν έχει έναν ή δυο μαθητές δεν τους αφήσεις,  γιατί δεν μπορείς να στείλεις ξανά λεωφορείο να τους πάρει, δεν υπάρχει πρόβλημα ορθίων. Η συγκοινωνία είναι αυτή. Εγώ δεν πληρώνομαι από κανέναν για να βάζω δεύτερο λεωφορείο.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΩΡΑ, ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ – ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΑΨΟΓΗ ΚΑΤΑ 98% Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΗΜΕΡΑ

Επιπλέον ο κ. Γεωργιάδης εξήγησε ότι:

Οι μαθητές πηγαίνουν σύμφωνα με ο,τι λέει  ο νόμος. Δηλαδή και στην Αλεξανδρούπολη και στην Κομοτηνή και στην Καβάλα και παντού. Έχει συζητηθεί και στην Καβάλα αυτό το θέμα.

Αυτήν την στιγμή, δεν μπορεί να γίνει διαγωνισμός. Εμείς έχουμε τα μαθητικά με την συγκοινωνία, όπως προανέφερα. Ο διαγωνισμός είναι διεθνής και χρειάζεται 6-7 μήνες. Αυτό δεν αφορά βέβαια μόνο στην Ξάνθη αλλά σε όλη την Ελλάδα. Έτσι γίνεται παντού η μεταφορά των μαθητών. Αν τα «σπάσουν» στα μισά πρέπει να βρουν και τα αντίστοιχα κονδύλια, για να βάλουν λεωφορεία «αγκαζέ». Δεν μπορεί να γίνει κάτι παραπάνω με την συγκοινωνία. Το δρομολόγιο που πηγαίνει στο Σούνιο – για παράδειγμα – το πρωί, είναι ένα. Για να μπει δεύτερο λεωφορείο, υπάρχει διάταξη για 30% πληρότητα. Αν δεν υπάρχει αυτή η πληρότητα, ποιος θα πληρώσει τον οδηγό και το λεωφορείο, με αυτές τις εισπράξεις που έχουμε; Για αυτό και ο νομοθέτης προέβλεψε πως για να γίνει ένα δρομολόγιο, πρέπει να υπάρχει πληρότητα 30% των θέσεων. Για να μπορεί να βγει το δρομολόγιο. Δεν θα το πληρώσω εγώ από την τσέπη μου. Αυτό συζητήθηκε και το διάστημα που ξεκίνησε η πανδημία. Πραγματοποιήθηκε μια σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης με τον Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης κ. Νίκο Ευφραιμίδη και με τις οικονομικές υπηρεσίες. Δεν είχαν φυσικά και τα κονδύλια να βάλουν λεωφορεία. Αυτό δεν θα γίνονταν μόνο στην Ξάνθη, αλλά σε όλη την Ελλάδα. Και η Περιφέρεια αν δεν της δώσει κονδύλια το Υπουργείο Παιδείας, πως θα το κάνει; Που θα βρει ο Περιφερειάρχης χρήματα για πέντε νομούς. Γιατί και στην Αλεξανδρούπολη αν «σπάσουν» (όπου τα έχουν όλα αγκαζέ και όχι με την συγκοινωνία), αν χρειαστούν 50 ακόμη λεωφορεία, ποιος θα τα πληρώσει τα εξτρα δρομολόγια; Δεν υπάρχουν κονδύλια.

Να σας πω ότι μικροπροβληματάκια θα υπάρχουν, αλλά κατά 95-98% η μεταφορά γίνεται άψογα. Μαθητές και οδηγοί φορούν τις μάσκες τους, τα λεωφορεία απολυμαίνονται και προσωπικά για τα περιφερειακά σχολεία όπου πηγαίνουμε. Μακάρι να είχαμε διπλά λεωφορεία. Θα ήταν και για εμάς  – που τώρα καθόμαστε – μια επιπρόσθετη αμοιβή. Το προτείναμε και εμείς τον Μάιο, να γίνουν ξεχωριστά τα μαθητικά, αλλά δεν μπορούσε να γίνει διαγωνισμός για να δοθούν αποκλειστικά για μαθητές.

 

ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ ΚΑΤΑ ΤΟ ΗΜΙΣΥ, ΤΟ ΚΤΕΛ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΤΙΚΑ – ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ…150.000 ΕΥΡΩ

Κλείνοντας, αναφορικά με το αν υπάρχουν οικονομικές εκκρεμότητες από τα μαθητικά δρομολόγια, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ξάνθης, σημειώνει ότι:

Πριν τρεις – τέσσερις  μέρες, πληρωθήκαμε για τον Σεπτέμβρη, που αρχίσαμε, έως τις 6 -7 Νοεμβρίου (αν θυμάμαι καλά) που σταματήσαμε τα μαθητικά, τα μισά χρήματα και τα άλλα μισά πιστεύω ότι θα τα πάρουμε μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα. Μιλάμε βέβαια για 150.000 ευρώ, ενώ παίρναμε 400.000 από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο (που έληγε η σχολική περίοδος). Με την συγκοινωνία, οι τιμές για τα μαθητικά είναι πολύ χαμηλές. Τα κάναμε επί μνημονίων. Αρχίσαμε ξανά τώρα τα μαθητικά και θα δούμε πως θα πάει.