Θα δικαιωθεί ο Στράτος;
Μετά και από την επίσημη ανακοίνωση για την έγκριση του σχεδιασμού στο πλαίσιο των έργων βιώσιμης αστικής ανάπτυξης για τον Δήμο Ξάνθης, οι δημότες περιμένουν με αγωνία να δουν την έναρξη υλοποίησης των έργων και στο τι επ’ ακριβώς αφορούν αυτά. Αυτό που είναι σίγουρο σε πρώτη φάση είναι πως θα αλλάξει μορφή το άλσος Ευμοίρου –ένα θέμα για το οποίο φωνάζουμε εδώ και χρόνια- και πως ο άξονας από εκεί μέχρι την πλατεία Ελευθερίας θα δεχθεί σημαντικές παρεμβάσεις με έργα που θα κάνουν πιο λειτουργική την κυκλοφορία οχημάτων και ανθρώπων. Συγχρόνως προβλέπεται και η αλλαγή της αισθητικής του χώρου. Στο τέλος θα φανεί αν τελικά είχε δίκιο ο Στράτος Κοντός που έβγαλε «εκτός» ΣΒΑΑ κάποια έργα της Δημαρχίας Τσέπελη και πρόσθεσε νέα έργα, πιο ευέλικτα και πιο λειτουργικά που δεν θα ρισκάρουν την απένταξή τους λόγω εμπλοκής και άλλων υπηρεσιών (όπως στην περίπτωση των Καπναποθηκών την υπηρεσία Νεοτέρων Μνημείων κλπ)… Όλα αυτά λοιπόν θα σας τα παρουσιάσουμε σταδιακά και αναλυτικά για να γνωρίζουν οι πολίτες το που θα αξιοποιηθούν όλα αυτά τα χρήματα που κάθε άλλο παρά λίγα είναι φυσικά με βάση τα σημερινά οικονομικά δεδομένα.
Διχασμένοι οι αυτοδιοικητικοί…
Τελικά φαίνεται πως το νέο νομοσχέδιο για τις ενοποιήσεις ΔΕΥΑ σε επίπεδο νομού συνεχίζει να διχάζει τους δημάρχους και τους αυτοδιοικητικούς γενικότερα. Διαφορετική άποψη εκφράζει το κεντρικό όργανο της αυτοδιοίκησης (ΚΕΔΕ) και εντελώς διαφορετική άποψη εκφράζουν οι ΠΕΔ (Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων) ή τουλάχιστον οι περισσότερες από αυτές. Εντωμεταξύ, η διάρρηξη της ενότητας και της συνεργασίας μεταξύ των Δημάρχων και των προέδρων των ΔΕΥΑ διαβλέπεται και εντός των περιφερειακών ενώσεων, αφού κάποιοι από αυτούς είναι ανένδοτοι για οποιαδήποτε αλλαγή (βλέπε πρόεδρος της ΠΕΔ ΑΜ-Θ), ενώ κάποιοι άλλοι δέχονται την συνένωση των ΔΕΥΑ σε επίπεδο νομού υπό όρους, κυρίως οικονομικούς (διαγραφή χρεών λόγω διπλασιασμού ενεργειακού κόστους κλπ)! Βέβαια το νομοσχέδιο δεν έχει συνταχθεί ακόμη στο σύνολό του και δεν γνωρίζουμε την τελική μορφή με την οποία θα κατατεθεί προς ψήφιση στην Βουλή. Ωστόσο προβλέπω να γίνονται πολλά «κομμάτια» οι δήμοι της χώρας και κυρίως να φουντώνει η κόντρα μεταξύ της ΠΕΔ και της ΚΕΔΕ για πρώτη φορά σε τέτοιο βαθμό. Αυτό βλέπω προς το παρόν τουλάχιστον…
Βρήκαν τους «παραβάτες» στην… Σταυρούπολη!
Πήγανε λέει στην Σταυρούπολη ελεγκτές δημοσίων υπηρεσιών και βεβαίωσαν πρόστιμα σε καταστηματάρχες υγειονομικού ενδιαφέροντος και μέχρις εδώ θα μου πει ίσως κάποιος που δεν γνωρίζει την περιοχή ότι… καλά έκαναν αφού αυτό ισχύει για όλη την Ελλάδα! Θα συμφωνήσω αν πράγματι υπήρχαν σοβαρά περιστατικά αισχροκέρδειας ή παραβάσεις που στοίχησαν σημαντικά στον δημόσιο κορβανά. Από την άλλη σκέφτομαι αν θα μπορούσαν άραγε μία ή δύο ταβέρνες η καφενεία σε μία περιοχή που έχει ερημώσει και ο μέσος όρος ηλικίας είναι… 75-80 χρόνια, να υπάρχουν τέτοιου είδους περιστατικά που να δικαιολογούσαν τέτοιους συντονισμένους ελέγχους… Δηλαδή τέλειωσαν οι έλεγχοι στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, στην… Μύκονο και την Σαντορίνη και ξεκίνησαν στην Σταυρούπολη και στα… Κομνηνά; Φαντάζεστε να κλείσουν και αυτές οι 2-3 ταβέρνες ή καφενεία τι θα απογίνει συνολικά η ορεινή μας περιοχή; Το πρόβλημα όμως δεν είναι στους ελεγκτές που κάνουν την δουλειά τους, αλλά στην πολιτεία που θα πρέπει να δώσει πραγματικά φορολογικά κίνητρα και απαλλαγές σε αυτούς τους ανθρώπους που φυλάνε κυριολεκτικά Θερμοπύλες, ώστε και αυτοί να κινούνται στα πλαίσια των νόμων και συγχρόνως ο απομακρυσμένος από το κέντρο τόπος να έχει έστω λιγοστά ακόμη περιθώρια για να ζήσει…
Αυτή… δεν είναι δημοκρατία!
Θέτω ένα ερώτημα και μην με παρεξηγήσετε… Στη χώρα μας που «γέννησε» την Δημοκρατία, θεωρείτε ότι σήμερα έχουμε… ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ; Υποτίθεται, πως ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι νόμοι θα πρέπει να συμβαδίζουν με το πνεύμα της καταστατικής «χάρτας» του Ελληνικού κράτους-έθνους που είναι το ΣΥΝΤΑΓΜΑ. Κάτι που δεν ισχύει φυσικά… Εδώ συμβαίνουν τρομερά εγκλήματα που διασαλεύουν σαφώς την ηρεμία και την ασφάλεια του πολίτη και δεν υπάρχει καμία ουσιαστική μέριμνα από την πολιτεία. Κάνω αυτόν τον μικρό πρόλογο για να έρθω στις κλοπές σιδηροδρομικού υλικού σε σχέση με την κακή αρχή που ήδη ξεκίνησε στην Αθήνα και απ’ ότι φαίνεται συνεχίζεται και στην περιοχή μας. Σαφώς και θα πρέπει να αυστηροποιηθεί το νομικό πλαίσιο και να εκλαμβάνονται ως εν δυνάμει ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ όσοι καταφέρνουν ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αφού μπορούν να γίνουν αυτοί η αιτία για σιδηροδρομικά δυστυχήματα με απρόβλεπτες συνέπειες, όχι μόνο για εμπορεύματα, αλλά και για τους επιβαίνοντες. Εδώ φθάσαμε στο σημείο να είναι πιο αυστηρές οι επιπτώσεις σε παραβάσεις του ΚΟΚ απ’ ότι η καταστροφή σιδηροδρομικών υλικών και παρελκόμενων ασφάλειας!