Θα δούμε πεζοδρόμια μέσα στην Ξάνθη…

Σε συνέχεια της αναφοράς-πρότασης του εκδότη της «Θ»…

Κ. Παπαδόπουλος: «Προβλεπόμενα στο ΣΒΑΑ και προσθέτουμε και άλλα μαζί με ποδηλατόδρομους»

Την επιτακτική ανάγκη για δημιουργία πεζοδρομίων και ποδηλατοδρόμων, επισήμανε μέσα και απο τις στήλες του, ο εκδότης της ”Θ” Τένης Καμαρίδης, αφού κατά γενική ομολογία, η πόλη της Ξάνθης είναι από τις πιο «αφιλόξενες» πόλεις σε ότι αφορά τους πεζούς και άρα με υποβαθμισμένη την ποιότητα ζωής των δημοτών της. Κατά πόσον όμως είναι στη βούληση και στον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής μια τέτοια προτεραιότητα;  Η «Θ» απευθύνθηκε στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης κ. Κυριάκο Παπαδόπουλο, θέτοντάς του ανάλογο ερώτημα.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΣΒΑΑ ΔΗΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ

Αξίζει να σημειωθεί οτι όπως αναφέρεται σε ένα σημείο του ΣΒΑΑ ”Σε μεγάλα τμήματα των οδών στην Ξάνθη, τα υφιστάμενα πεζοδρόμια κρίνονται ανεπαρκή με συνέπεια την υποχρεωτική κίνηση του πεζού επί του καταστρώματος της οδού ενώ για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και τα άτομα με μειωμένες ικανότητες (πχ άτομα τρίτης ηλικίας, εγκύους κλπ) οι συνθήκες είναι δυσμενέστερες”.

Αντίστοιχα, για την Παλιά Πόλη, αναφέρεται μεταξύ άλλων οτι ” τα κυριότερα προβλήματα που παρατηρούνται αφορούν στη στενότητα των δρόμων με αποτέλεσμα τη δημιουργία κυκλοφοριακών προβλημάτων, στην έλλειψη πεζοδρομίων, χώρων στάθμευσης και στην ελλιπή σήμανση”.

Μεταξύ άλλων ”προβλέπονται εργασίες για την αποκατάσταση-ανάπλαση των πεζοδρομίων, σε τμήματα των οδών Ανδρέου Δημητρίου, 40 Εκκλησιών, Μεγάλου Ρεύματος,
Μπρωκούμη και την ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας και τμήματος του περιβάλλοντος χώρου του κτιρίου της Δημοτικής Αγοράς”, ενώ για την περιοχή Εκτενεπόλ – Εθελοντή Αιμοδότη και έως τον Φόρο, επισημαίνεται μεταξύ άλλων οτι ”Σκοπός του συνολικού έργου ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ αποτελεί η υλοποίηση της ανάπλασης κοινοχρήστων
χώρων και πεζοδρομίων σε ένα δίκτυο διαδρομών στην πόλη, η οποία εξυπηρετεί μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού της, καθώς το έργο συνδέει τον αστικό ιστό με την
περιοχή του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης”

Σε ο,τι αφορά στους ποδηλατόδρομους, αναφέρονται οι περιοχές ”ΦΟΡΟΣ-ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΚΟΝΔΥΛΗ ΚΑΠΝΕΡΓΑΤΩΝ” και ”ΦΟΡΟΣ – 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ -ΜΠΡΩΚΟΥΜΗ – ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ”.

Τέλος, να σημειώσουμε οτι και η ανάπλαση της οδού Λ. Στρατού, προβλέπει πεζοδρόμια. 

“ΑΥΤΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ”

Μιλώντας για όλα τα παραπάνω, αλλά και για το αν έχουν εντοπιστεί και άλλες περιοχές με ανάγκες για επέκταση ή δημιουργία νέων πεζοδρομίων, ο κ. Παπαδόπουλος, απάντησε στην ”Θ” ως εξής: ”γνωρίζετε το ΣΒΑΑ και ότι περιλαμβάνει ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμια. Αναφορικά με τους ποδηλατοδρόμους, περιλαμβάνει όλον τον κύκλο από την Εκτενεπόλ μέχρι τον Φόρο. Όλο εκείνο το κομμάτι, περιλαμβάνει ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμια. Είναι επίσης το σχέδιό μας η οδός 28ης Οκτωβρίου, αλλά όχι σε αυτή τη φάση διότι υπάρχουν διάφορα προβλήματα. Θα μελετηθεί αργότερα. Γίνεται επίσης η ανάπλαση από το 3ο δημοτικό σχολείο, μέχρι την πλατεία Ελευθερίας και περιλαμβάνει και πάλι ποδηλατόδρομο. Θα γίνει η ανάπλαση της πλατείας μαζί με την οδό Μπρωκούμη και ο ποδηλατόδρομος θα γυρνά από τον πεζόδρμο πίσω από το 2ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης και θα βγαίνει πάλι στον Φόρο και θα συνδέεται. Στην Ξάνθη θα έχουμε δύο μεγάλους κύκλους με ποδηλατόδρομους. Αναφορικά με την πόλη μέσα, υπάρχουν πολλά σημεία τα οποία σκεφτόμαστε. Η πλατεία Ελευθερίας φτάνει έως την οδό 40 εκκλησιών (στο ύψος του Κρέτυα). Έχει μεγάλο πρόβλημα εκείνο το κομμάτι το έχουμε υπόψιν και μάλλον θα μπει φέτος στο τεχνικό πρόγραμμα για την ανάπλαση της περιοχής έως την οδό Περικλέους. Διότι η οδός Αν. Δημητρίου από εκεί και πέρα είναι καλή. Αυτό το κομμάτι όμως, δεν είναι καλό και ως προς τα πεζοδρόμια και ως προς το οδόστρωμα. Όταν γίνει μία μελέτη θα γίνουν και τα πεζοδρόμια που όντως έχουν πρόβλημα εκεί. Επίσης έχει μελετηθεί σχεδόν όλη η οδός Περικλέους με ποδηλατόδρομο και πεζοδρόμια αλλά και δρόμο. Παράλληλα προσπαθούμε να “ξεμπλέξουμε” την μελέτη που υπήρχε για την οδό Σάρδεων, από το ύψος του κόμβου της Χρύσας, μέχρι και τον δρόμο πρός της Σταυρούπολης. Υπάρχουν διάφορα προβλήματα. Και ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες με τα σχολεία, υπάρχει θέμα. Επίσης βλέπετε ότι αναπλάθεται και η οδός Λ. Στρατού (προβλέπει και πεζοδρόμια) έως το ύψος του ΟΑΕΔ γιατί το υπόλοιπο κομμάτι χρειάζεται απαλλοτριώσεις κλπ. Επίσης έχουμε στα σχέδιά μας και την αντικατάσταση κυβόλιθων στους πλακόστρωτους δρόμους της Παλιάς Πόλης (Φ. Αμοιρίδη, Ορφέως, Βενιζέλου κ.α)”.

“ΣΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ  ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ”

Σε ερώτηση της “Θ” αναφορικά με το αν υπάρχει σχεδιασμός για ανάπλαση ή επέκταση πεζοδρομίων στις δύο κεντρικές αρτηρίες της πόλης (28ης Οκτωβρίου και Μ. Καραολή) όπου δεν υπάρχουν, ο ίδιος υπογράμμισε ότι “θα γίνουν όλα ένα – ένα. Είναι πάρα πολλά τα προβλήματα και πρέπει να τα δούμε. Υπάρχει σε προτεραιότητα η δημιουργία πεζοδρομίων  ή η επέκτασή τους και όπως είπατε, από την πρώτη στιγμή, κοιτάξαμε να συμπεριλαμβάνονται μέσα στα έργα του ΣΒΑΑ ποδηλατόδρομοι και πεζοδρόμια. Είναι προς τα εκεί σκέψη μας, έτσι ονειρευόμαστε την Ξάνθη, αλλά θέλει πολλή δουλειά. Δεν μπορεί να τελειώσουν ούτε σε μία ούτε σε δύο χρονιές. Σίγουρα ο ξανθιώτης έχει δίκιο και σίγουρα περιμένει. Και τα καταστήματα έχουν δίκιο και σίγουρα περιμένουν. Αλλά όταν δεν έχει γίνει μία αποτύπωση, όταν δεν έχει αλλαχθεί μία κανονιστική που έγινε το 2016, με όποια προβλήματα και αν είχε, τα προβλήματα δεν μπορούν να λυθούν από τη μία μέρα στην άλλη. Επιπλέον έχουμε έρθει αντιμέτωποι με όλες τις σχολικές μονάδες και μέχρι τέλος του επόμενου μήνα θα μπούμε σε διαγωνισμό για την προσαρμογή των παιδικών σταθμών σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα του 2017 ώστε να είναι πλήρως τακτοποιημένοι. Γενικά είναι πολλά τα μέτωπα στα οποία κινούμαστε. 

Μέσα στο ΣΒΑΑ προβλέπονται πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομοι. Βεβαίως και το άλσος Ευμοίρου, είναι ένα από τα πρώτα έργα που προχωρά, καθώς είναι ένας πνεύμονας οξυγόνου μέσα στην πόλη. Αναφορικά με την παλιά πόλη, αντιλαμβάνεστε ότι τα πεζοδρόμια δεν μπορούν να μεγαλώσουν εκεί. Το να γίνει όμως ένας πεζόδρομος ήπιας κυκλοφορίας, γίνεται. Υπάρχουν γενικά πάρα πολλά προβλήματα που πρέπει να λυθούν. Πολλοί δρόμοι είναι αυτοί που χρειάζονται πεζοδρόμια και υπάρχουν και γειτονιές που δεν έχουν καν πεζοδρόμια”.