Αναστάτωση-κατάληψη από γονείς στο 1ο μειονοτικό Δημ. Σχολείο Ξάνθης
Δημ. Ντούμος: «Ο εκπαιδευτικός κυριαρχεί στην τάξη – Δυστυχώς το υπουργείο μας…πετά το μπαλάκι»
Με μια ανακοίνωση αναρτημένη και στην πόρτα του σχολείου και υπογεγραμμένη από τον Πρόεδρο της Εφορευτικής Επιτροπής και τον Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, οι γονείς των μαθητών του 1ου Μειονοτικού Σχολείου Ξάνθης προχωρούν σε επ΄αορίστου αποχή των παιδιών τους από τα μαθήματα, με αίτημα την εισαγωγή των δημόσιων βιβλίων στο σχολείο και όχι αυτών του προγράμματος εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ
Ειδικότερα οι γονείς των μαθητών αναφέρουν:
«Την 19η Σεπτεμβρίου και ώρα 18:00 πραγματοποιήθηκε Έκτακτη Γενική Συνέλευση της Σχολικής Εφορίας, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων με την μαζική συμμετοχή των γονέων των μαθητών του 1ου 20/θ Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης με θέμα την διδασκαλία των μαθητών στο Ελληνόγλωσσο Πρόγραμμα με τα εκπαιδευτικά βιβλία των Δημοσίων Σχολείων και όχι με τα βιβλία του Προγράμματος της κας Φραγκουδάκη, ΛΗΦΘΗΚΕ η μαζική απόφαση για συμβολική κατάληψη του σχολείου από την 20η Σεπτεμβρίου 2018 και επ΄αορίστου, αποχή των μαθητών από τα μαθήματα, μέχρι να δοθεί λύση στο παραπάνω πρόβλημα και δη μέχρι την διανομή των βιβλίων των δημοσίων σχολείων σε όλες τις τάξεις του σχολείου μας.
Ως αγανακτισμένοι γονείς οφείλουμε να προβούμε στην δυσάρεστη κίνηση της συμβολικής κατάληψης και αποχής των παιδιών μας από τα μαθήματά τους.
Μακροπρόθεσμα είμαστε πεπεισμένοι για το θετικό όφελος της κίνησής μας αυτής ως προς την ορθή εκπαίδευσή τους.
Θεωρούμε ότι τα παιδιά μας έχουν το δικαίωμα ισότιμα όπως όλα τα παιδιά της ελληνικής επικράτειας να διδάσκονται τα βιβλία του δημοσίου.
Έχουν το δικαίωμα να κατέχουν βιβλία ιστορίας και γεωγραφίας…
Δεν θα επιτρέψουμε την περαιτέρω υποτίμηση του επιπέδου εκπαίδευσής τους.
Θα ήταν σοφό ένα πρόγραμμα ανεπίκαιρο και ελλιπές ως προς την εφαρμογή να αποσυρθεί άμεσα».
«ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΛΛΑ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ»
Όλα τα παραπάνω σχολίασε στην «Θ» ο Πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος, ο οποίος ανέφερε ότι «σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να έρθουμε σε αντιπαράθεση με γονείς. Για σκεφτείτε όμως γονείς έξω από ένα σχολείο εκ των οποίων οι μισοί να λένε ότι θέλουν και οι άλλοι μισοί ότι δεν θέλουν τα βιβλία. Νομίζω ότι την απόφαση θα πρέπει να την πάρει το υπουργείο παιδείας. Σε αυτό που λένε για «ισότιμα βιβλία» κανείς δεν θα διαφωνήσει. Νομίζω όμως ότι δεν ήταν ισότιμα όταν πριν πολλά χρόνια χρησιμοποιούνταν τα βιβλία του δημοσίου σχολείου στα παιδιά αυτά σαν να είχαν μητρική την ελληνική γλώσσα. Επομένως αποκαταστάθηκε τότε μια αδικία. Τώρα όσον αφορά το αν έχουν αλλάξει οι κοινωνικές δομές και το αν κάποιοι θεωρούν ότι έχουν δικαίωμα να επεμβαίνουν σε όλες τις μορφές της κοινωνικής ζωής ή τους λένε ότι πρέπει να επεμβαίνουν, νομίζω ότι κανείς δεν μπορεί να επέμβει στον εκπαιδευτικό για τα βιβλία που θα χρησιμοποιήσει και το πώς θα κάνει το μάθημά του και το ποια μέθοδο θα χρησιμοποιήσει. Ο εκπαιδευτικός είναι ο κυρίαρχος μέσα στην τάξη και αυτός πρέπει να αποφασίσει».
«ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΡΙΧΝΕΙ ΤΟ…ΜΠΑΛΑΚΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ»
«Δυστυχώς το υπουργείο νίπτει τας χείρας του και προσπαθεί να επιρρίψει τις ευθύνες στον εκπαιδευτικό. Προσπαθεί να βρει μια ενδιάμεση και μεσοβέζικη λύση, όπως κάνει σε όλα τα θέματα. Από την στιγμή που υπήρχε αίτημα της μειονότητας, του συλλόγου ΕΠΑΘιτών (που δεν ξέρω για ποιο λόγο επεμβαίνουν στα βιβλία που θα κάνουμε εμείς) ή των μειονοτικών βουλευτών (που νομίζουν ότι γνωρίζουν τα πάντα), το υπουργείο όφειλε να ορίσει μια επιστημονική ομάδα, να δει τα βιβλία και το τι πέτυχαν ή τι δεν πέτυχαν αυτά και το τι μπορεί να γίνει» συνέχισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι «έχουμε ζητήσει εδώ και χρόνια την επικαιροποίηση και τον εμπλουτισμό των βιβλίων του προγράμματος Φραγκουδάκη και είχαμε πει ότι έγιναν προκειμένου να καλύψουν και την έλλειψη προσχολικής αγωγής που υπήρχε τότε, ενώ πλέον έχουν αλλάξει τα πράγματα. θα μπορούσε να υπάρχει μια επικαιροποίηση ή έστω να αλλαχθούν κάποια βιβλία, αυτό όμως δεν θα το αποφασίσουν οι γονείς σε καμία περίπτωση. Αυτό το αποφασίζει το υπουργό. Τώρα έρχεται το υπουργείο και μιλά για την χρησιμότητα και την αξιοποίηση του συμπληρωματικού υποστηρικτικού υλικού που θα πρέπει να κρίνεται και να δηλώνεται από τον υπεύθυνο του κάθε μαθήματος και να υπάρχει σχετικό πρακτικό προκειμένου αυτό να εξασφαλιστεί. Δηλαδή ο εκπαιδευτικός του ελληνόφωνου προγράμματος θα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει και ποια βιβλία θέλει ή όχι. Ζητήθηκε από την διεύθυνση να κάνουμε ένα πρακτικό και να το στείλουμε, αλλά εμείς ως σύλλογος λέμε «όχι στην σύνταξη πρακτικού». Θα το συζητήσουμε στην Γενική Συνέλευση. Το Υπουργείο Παιδείας αφήνει έκθετους τους εκπαιδευτικούς και μπορεί (όπως και έχει γίνει) να στοχοποιηθούν από τους γονείς. Υπάρχουν γονείς που πήγαν σε σχολεία και ζητούν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δεν θέλουν τα βιβλία. Ας αναλάβει λοιπόν το υπουργείο τις ευθύνες και να πει αν θα βάλει τα δημόσια βιβλία στα μειονοτικά σχολεία. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε αυτό που θα μας πουν, όχι όμως να αποποιηθούν τις ευθύνες τους και να ρίχνουν την ευθύνη στον εκπαιδευτικό».