Η κίνηση αυτή έγινε ύστερα από πρόταση του ΙΕΠ προκειμένου να υποστηρίξει εκπαιδευτικά μαθητές που έχουν την τουρκική γλωσσα ως μητρική και παρά την αντιδράσεις του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης και της ΝΔ
Eρωτήματα προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να συνεχίσει και την ερχόμενη χρονιά το πρόγραμμα τουρκικής γλώσσας σε μειονοτικά νηπιαγωγεία της Θράκης.
Η κίνηση αυτή έγινε ύστερα από πρόταση του ΙΕΠ προκειμένου να υποστηρίξει εκπαιδευτικά μαθητές που έχουν την τουρκική γλωσσα ως μητρική και παρά τις αντιδράσεις του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης και την αντίδραση της ΝΔ.
Η απόφαση του υπουργείου να προχωρήσει στην επέκταση του πιλοτικού προγράμματος διδασκαλίας της τουρκικής γλώσσας σε μειονοτικά νηπιαγωγεία, στα οποία, εκτός από τον νηπιαγωγό που μιλάει ελληνικά θα υπάρχει και δεύτερος εκπαιδευτικός που θα μπορεί να υποστηρίξει τα τουρκικά, προκαλεί εντύπωση καθώς γίνεται σε προεκλογικό φόντο και από τη στιγμή που δίγλωσσα νηπιαγωγεία δεν προβλέπονται από τη Συνθήκη της Λωζάννης.
Ολο αυτό θεωρείται από εκπαιδευτικούς ο δούρειος ίππος που θα εισάγει τελικά την τουρκική γλώσσα στα δημόσια σχολεία ενώ οι εκπαιδευτικοί εστιάζουν οτι προσπαθούν να κάμψουν τις όποιες αντιδράσεις μέσω συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή για τη δίγλωσση εκπαίδευση, φέρνοντας παραδείγματα για τους… Φλαμανδούς στο Bέλγιο.
Η διγλωσσία στην εκπαίδευση της μειονότητας δυτικής Θράκης και διάφορες ανά τον κόσμο προσεγγίσεις- Προβλήματα και πιθανές λύσεις” ήταν το θέμα συνεδρίου στην Κομοτηνή που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα και μετείχαν Έλληνες, Τούρκοι και ξένοι ακαδημαϊκοί , ειδικοί στο θέμα της εκπαίδευσης.
Το κλείσιμο του συνεδρίου έγινε από τον ειδικό εισηγητή του ΟΗΕ για θέματα μειονοτήτων καθηγητή Fernand de Varenneς ,ενώ στο συνέδριο συμμετείχαν και οι οι καθηγητές Θάλλεια Δραγώνα, Γιώργος Μαυρομάτης, Άννα Φραγκουδάκη και Νέλλη Ασκούνη.
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε σε ξενοδοχείο της Κομοτηνής και το διοργάνωσαν από κοινού η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης «ΕΟΤΔΘ», η ΠΕΚΕΜ και ο σύλλογος επιστημόνων σε συνεργασία με την FUEN, που είναι ευρωπαικός οργανισμός που ασχολείται με θέματα μειονοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό παραβρέθηκαν στο συνέδριο οι υπεύθυνες του προγράμματος για τη μειονοτική εκπαίδευση του υπουργείου Παιδείας οι πανεπιστημιακοί Θάλεια Δραγώνα και Κατερίνα Φραγκουδάκη. Θυμίζουμε οτι το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Eυρωπαϊκό Kοινωνικό Tαμείο και Εθνικούς Πόρους.
Την ευθύνη επί της πολιτικής και του περιεχομένου του έργου έχει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Φορέας Χρηματοδότησης: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση» (ΕΠΕΔΒΜ). Η ΠΕΚΕΜ με πρόεδρο τον πρώην βουλευτή Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ Αχμέτ Χατζηοσμάν προωθεί διεκδικήσεις για τη μειονοτική εκπαίδευση.
Στο συνέδριο παραβρέθηκε και ο ειδικός εισηγητής των Ηνωμένων Εθνών για μειονοτικά ζητήματα, καθηγητής, Fernand de Varenneς ενώ σύμφωνα με σχετικό άρθρο της «Μιλιέτ», τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα του συνεδρίου θα συγκεντρωθούν και θα σταλθούν στο υπουργείο Παιδείας υπό τη μορφή γραπτής έκθεσης.
Σύμφωνα με σχετικό άρθρο της «Γκιουνδέμ», το συνέδριο πραγματοποιήθηκε σε δύο μέρη και μίλησαν «ακαδημαϊκοί, εκπαιδευτικοί και στελέχη μειονοτικών συλλόγων» οι οποίοι αναφέρθηκαν στα προβλήματα που υπάρχουν και στις πιθανές λύσεις.
Στην ομιλία του, ο πρόεδρος του συλλόγου επιστημόνων Χουσεΐν Μπαλτατζή είπε μεταξύ άλλων: «Ο μεγαλύτερός μας στόχος είναι να βρούμε λύση στο θέμα της εκπαίδευσης που απαιτεί προσοχή από μέρους μας και να προσφέρουμε λύσεις για τη βελτίωση της εκπαίδευσης σε ελληνικά και τουρκικά, δηλαδή της δίγλωσσης εκπαίδευσης, η οποία αποτελεί μια ανοιχτή πληγή για την αυτόνομη μειονοτική εκπαίδευση».
Η πρώτη ενότητα είχε τον τίτλο: «Η σημασία της μητρικής γλώσσας και της δίγλωσσης εκπαίδευσης για τις εθνικές μειονότητες» και η δεύτερη: «Πως εξελίσσεται το δίγλωσσο σύστημα εκπαίδευσης της μειονότητας στη δυτική Θράκη;».
Ο Γιώργος Μαυρομάτης από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης υπενθύμισε ότι εργάστηκε σε αρκετά μειονοτικά σχολεία και μίλησε για όλα όσα γίνονται στη μειονοτική εκπαίδευση. Έπει