Προετοιμασμένοι, παρά τις δυσκολίες του covid, οι υποψήφιοι του Ν. Ξάνθης – Μειωμένη η εξεταστέα ύλη
Στην τελική ευθεία καθώς τους χωρίζουν ελάχιστες ημέρες πριν την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων, βρίσκονται οι υποψήφιοι φοιτητές, που πέρασαν μια δύσκολη και περίεργη χρονιά λόγω κορωνοϊού και τώρα καλούνται να βάλουν τα δυνατά τους για την εισαγωγή της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Παρόλα αυτά, τα παιδιά έχουν προετοιμαστεί ικανοποιητικά, η εξεταστέα ύλη έχει μειωθεί, ενώ η πυρετώδεις προετοιμασίες σε φροντιστήρια της Ξάνθης έφθασαν μέχρι σε σημείο «προσομοίωσης» διαγωνισμάτων σε συνθήκες πανελλαδικών, αφού οι μαθητές απέχουν ήδη δύο χρόνια, όπως εξηγεί στην «Θ» ένας εκ των δύο ιδιοκτητών του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Πρότυπο Μάθησης», κ. Κώστας Κετίπης.
Με έκθεση στις 14 Ιουνίου, ανοίγει η «αυλαία» των πανελλαδικών εξετάσεων – περίεργη και η φετινή χρονιά λόγω covid
Ειδικότερα ο κ. Κετίπης επισήμανε στην «Θ» ότι:
Οι πανελλαδικές ξεκινούν στις 14 Ιουνίου με πρώτο μάθημα την Έκθεση και ολοκληρώνονται στις 22. Όντως, τα πράγματα είναι λίγο περίεργα φέτος λόγω του covid και των εξ αποστάσεως μαθημάτων για πάρα πολλούς μήνες και στα σχολεία και στα φροντιστήρια. Σίγουρα έγιναν ακριβώς με τον ίδιο ρυθμό, χωρίς να αποκλίνουμε από το πρόγραμμα, αλλά πάντα το διαδικτυακό μάθημα έχει κάποια μειονεκτήματα. Βεβαίως τα παιδιά προσαρμόστηκαν άμεσα σε αυτήν την κατάσταση, αλλά περιμένουμε και εμείς να δούμε πως θα ανταποκριθούν στις ίδιες τις εξετάσεις.
Μειωμένη και φέτος η υλη – υπήρχαν και άλλα περιθώρια μείωση – επιδοθήκαμε και σε «προσομοίωση» διαγωνισμάτων για να φέρουμε την συνθήκη των εξετάσεων πιο κοντά στα παιδιά
Επιπλέον ο ίδιος, αναφορικά με την εξεταστέα ύλη αλλά και την προετοιμασία των παιδιών τόνισε ότι:
Τα παιδιά δίνουν με μειωμένη ύλη, όπως και πέρυσι. Βέβαια υπήρχαν περιθώρια να μειωθεί και λίγο ακόμη, διότι πέρυσι τα σχολεία έκλεισαν τον Μάρτιο, ενώ φέτος τον Νοέμβριο. Πάντως είναι θετικό το ότι είναι μειωμένη η ύλη, οπότε έχει φύγει ένα βασικό κομμάτι. Η προετοιμασία έγινε κανονικά, αλλά σαφώς και το διαδίκτυο υποκαθιστά σε έναν βαθμό το φυσικό μάθημα, αλλά όχι στο 100%. Τόσο τα παιδιά όσο και εμείς – με ο,τι μέσα διαθέταμε – προσπαθήσαμε πάρα πολύ ώστε να λύνουμε απορίες στον μέγιστο δυνατό βαθμό, ενώ το τελευταίο διάστημα που ανοίξαμε, έγιναν εντατικά μαθήματα καθώς και πολλές ώρες προετοιμασίας με την προσομοίωση διαγωνισμάτων ώστε να φέρουμε όσο πιο κοντά γίνεται τα παιδιά στην φυσική κατάσταση των πανελλαδικών εξετάσεων. Ας μην ξεχνάμε ότι για δύο χρονιές δεν έδιναν εξετάσεις στο σχολείο και ουσιαστικά καλούνται – μετά από διάστημα δύο ετών – να γράψουν για πρώτη φορά ξανά. Κάτι δύσκολο. Έτσι, το τελευταίο διάστημα επιδοθήκαμε σε αυτήν την διαδικασία ώστε να μπορέσουμε να καλύψουμε αυτά τα κενά.
Ψυχραιμία – προσοχή στις διατυπώσεις – προσοχή και στο μηχανογραφικό
Σε ο,τι αφορά στις συμβουλές, προς τους υποψήφιους φοιτητές, αυτές ,σύμφωνα με τον κ. Κετίπη, είναι:
Η ψυχραιμία πρώτα από όλα, γιατί για πρώτη φορά για τα ελληνικά δεδομένα, τα παιδιά για δύο χρόνια δεν γράφουν εξετάσεις, άρα έχουν μια απόσταση. Εμείς – όπως προανέφερα – προσπαθήσαμε στο φροντιστήριο να τους δώσουμε διαγωνίσματα υπο μορφή εξετάσεων ώστε να έχουν αυτήν την συνθήκη του τριώρου και να μην αποκλίνουν από την ώρα τους και να μπορέσουν να διαχειριστούν το γραπτό.
Επίσης, είναι βασικό να γίνουν – ειδικά στα γλωσσικά μαθήματα – κατανοητές οι διατυπώσεις των ερωτήσεων.
Από εκεί και πέρα, προσοχή πρέπει να δοθεί σε δεύτερο στάδιο στο μηχανογραφικό – που αναλαμβάνουμε εμείς – στο πως θα μπουν οι σχολές και με ποια σειρά. Μετά τις εξετάσεις θα ανοίξει η πλατφόρμα για να ετοιμάσουμε το πρόχειρο μηχανογραφικό.