Το περσινό «μοντέλο» πεζοδρόμησης και φέτος το Καλοκαίρι στην Παλιά Ξάνθη

Γ. Ζερενίδης: «Πεζοδρόμηση» δεν σημαίνει επιπλέον τραπεζοκαθίσματα – Τελειώνει και η μελέτη για την ελεγχόμενη στάθμευση

Επικαιροποιεί την… ύπαρξή της και υπολειτουργεί εδώ και καιρό η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής!

 

Χωρίς ιδιαίτερο αντικείμενο, παρά για τυπικού χαρακτήρα ζητήματα, όπως για παράδειγμα η κοπή δένδρων, συνεδριάζει η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, η οποία επί της ουσίας και ιδιαίτερα κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, επικαιροποιεί την… ύπαρξή της και μόνο, μια φορά τον μήνα, όπως υποχρεούται από τον νόμο.
Κάτι που επιβεβαιώνει στην «Θ» ο πρόεδρός της και Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης κ. Γιάννης Ζερενίδης, ο οποίος μιλά παράλληλα και για ένα μείζον ζήτημα, αναφορικά με την Παλιά Πόλη, που ως γνωστόν, ιδιαίτερα το Καλοκαίρι αποτελεί έναν ιδανικό προορισμό για περίπατο.
Η οριστική λύση στα προβλήματα των μόνιμων κατοίκων σε σχέση με την πεζοδρόμηση κλπ, θα έρθει – όπως εξηγεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος – με την εφαρμογή της μελέτης ελεγχόμενης στάθμευσης, η οποία βρίσκεται σε τελικό στάδιο.

ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΕΠΖ, ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

Ειδικότερα ο κ. Ζερενίδης για την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, εξήγησε στην «Θ» ότι:
Στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, δεν μεταβιβάστηκαν από την αρχή του νέου Δημοτικού Συμβουλίου – δηλαδή από τον Σεπτέμβριο του 2019 και μετά τις εκλογές – αρμοδιότητες. Η αντιπολίτευση θέλησε αυτές τις αρμοδιότητες που μπορούσαν να μεταβιβαστούν (όπως γίνονταν και παλιά) στην ΕΠΖ να διατηρηθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο και τις κράτησε ώστε να εξετάζει το ίδιο τα αιτήματα.
Οπότε, από την στιγμή που δεν μεταβιβάστηκαν πολλές αρμοδιότητες, πλέον η επιτροπή αυτή υπολειτουργεί, σε σχέση με τις παλιές Επιτροπές Ποιότητας Ζωής. Αρμοδιότητες όπως είσοδοι – έξοδοι, ΑμεΑ κ.ο.κ. δεν μεταβιβάστηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο στην ΕΠΖ. Έτσι η επιτροπή υπάρχει με ένα μικρό αντικείμενο (όπως κάποια προσωρινή κυκλοφοριακή ρύθμιση, κοπή δέντρων κλπ) που όρισε ο νόμος. Ο νόμος ουσιαστικά λέει ότι το ΔΣ μπορεί να μεταβιβάσει επιπλέον αρμοδιότητες στην επιτροπή (που είναι και αποφασιστικό και εισηγητικό όργανο προς το ΔΣ). Άρα, βάσει νομοθεσίας, όταν εγώ δεν έχω κάποιο θέμα, οφείλω να συνεδριάσω μια φορά τον μήνα, έστω για να πάρω παρουσίες. Στην ουσία επικαιροποιώ την παρουσία των μελών. Πλέον, δυστυχώς, λειτουργεί έτσι. Παλαιότερα η ΕΠΖ είχε περισσότερες αρμοδιότητες, αλλά το ΔΣ τις κράτησε και για αυτό έχουμε και πολλά θέματα (σ.σ. στην ημερήσια διάταξη) στο Δημοτικό Συμβούλιο (που πολλές φορές ξεπερνούν και τα 20). Αυτή ήταν η βούληση του ΔΣ. Αλλά από την στιγμή που ο νόμος λέει «αν θέλει το ΔΣ μεταβιβάζει τις αρμοδιότητες» – και είναι στην διακριτική ευχέρεια του συμβουλίου – δεν μπορώ να κρίνω αν είναι καλή η κακή.
Η ΕΠΖ λειτουργεί πλέον με τα θέματα που μπορεί.

ΣΙΓΟΥΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΛΛΑ… ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ «ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ» ΔΕΝ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΡΑΠΕΖΟΚΑΘΙΣΜΑΤΑ

Σε ο,τι αφορά στην Παλιά Πόλη, ο ίδιος επισήμανε τα εξής:
Υπάρχει μια κυκλοφοριακή μελέτη και μια κυκλοφοριακή ρύθμιση – με παλιά απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου – κυρίως στους δρόμους που έχουν περισσότερη εμπορική κίνηση. Υπάρχει επίσης και μια επιπλέον νομοθεσία που βγήκε λόγω του κορωνοϊού, για την αποφυγή του συγχρωτισμού, με την οποία δίνεται η δυνατότητα στους δήμους να πεζοδρομήσουν για κάποιες μέρες και ώρες, κάποιες οδούς. Ήδη εμείς πέρυσι το εφαρμόσαμε αυτό για την κύρια οδό. Βέβαια όταν λέμε «πεζοδρόμηση» δεν εννοούμε ότι κάποιοι πρέπει να βγάζουν επιπλέον τραπεζοκαθίσματα. Είναι τελείως διαφορετικό το ένα από το άλλο. Ο νόμος για τα τραπεζοκαθίσματα – δηλαδή η άδεια του κάθε επαγγελματία για το τι κοινόχρηστο χώρο πρέπει να καταλαμβάνει – ισχύει. Από εκεί και πέρα, όλη η πεζοδρόμηση γίνεται για τους πολίτες ώστε να κυκλοφορήσουν ελεύθερα χωρίς αυτοκίνητα. Όπως γνωρίζετε, οι οδοί στην Παλιά Πόλη είναι στενοί και αν περάσει ένα αυτοκίνητο την ώρα που υπάρχει μεγάλη κίνηση πεζών, οι πεζοί αναγκάζονται να πάνε δεξιά και αριστερά και όλο αυτό δημιουργεί συγχρωτισμό. Σύμφωνα με τις διατάξεις του CoviD, εφαρμόσαμε αυτό το μέτρο πέρυσι και έχουμε σκοπό να το εφαρμόσουμε και φέτος. Σίγουρα υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις, αλλά αυτό δεν οφείλεται στην νομοθεσία του υπουργείο και στον δήμο, αλλά στο ότι μερικές επιχειρήσεις «παραβατούν» και βγάζουν περισσότερα τραπεζοκαθίσματα. Αυτό είναι κάτι το οποίο ελέγχεται και βεβαίως θα γίνουν και αυστηροί έλεγχοι.

ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΙΔΙΟ «ΜΟΝΤΕΛΟ» ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ – ΣΕ ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ Η ΜΕΛΕΤΗ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ – ΘΑ ΛΥΣΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ

Κλείνοντας ο κ. Ζερενίδης σημείωσε ότι:
Αυτό που θέλουμε σαν δήμος και σαν κοινωνία είναι πρώτα η διασφάλιση της υγείας των πολιτών και για αυτό θα πρέπει κάποιους δρόμους, ειδικά στην Παλιά Πόλη που είναι στενοί, να τους πεζοδρομήσουμε έτσι ώστε να υπάρχει ελεύθερη και ασφαλής κυκλοφορία των πεζών. Θα λειτουργήσει και φέτος το ίδιο «μοντέλο» και το επεξεργαζόμαστε. Απλώς επειδή τα νεά μέτρα της κυβέρνησης «αιφνιδίασαν» τους περισσότερους επαγγελματίες που είχαν την αβεβαιότητα για το άνοιγμα κ αι δόθηκε παράταση στις άδειες έως το τέλος Μαΐου, καθυστέρησε λίγο η οργάνωση. Αυτό δεν οφείλεται βέβαια στις υπηρεσίες του δήμου. Και εμείς ανταποκρινόμαστε στα αιτήματα των πολιτών. Θα γίνει όμως και αυτό (σ.σ. η πεζοδρόμηση οδών στην Παλιά Πόλη) μέσα στον Ιούνιο.
Τέλος, ήδη είναι στο τελικό στάδιο η μελέτη ελεγχόμενης στάθμευσης που περιλαμβάνει και την Παλιά Πόλη, όπου εκεί θα βοηθηθούν οι μόνιμοι κάτοικοι και στις εισόδους τους και στην στάθμευσή τους. Θα λύσουμε ένα σοβαρό θέμα, αφού – αυτό που έχουμε αποκομίσει από την εμπειρία μας – στην Παλιά Πόλη, ενώ υπάρχουν οι ρυθμιστικές πινακίδες στην είσοδο, μπαίνουν πάρα πολλοί επισκέπτες με τα αυτοκίνητά τους, ενώ δεν πρέπει να μπαίνουν. Είναι δύσκολο να ελεγχθεί γιατί και η Τροχαία δεν μπορεί να είναι όλη την ώρα εκεί. Οπότε ευελπιστούμε μέχρι τέλος του χρόνου να γίνει και η ελεγχόμενη στάθμευση και εκεί θα ρυθμιστεί η κυκλοφορία και η στάθμευση σε όλη την Παλιά Πόλη, κάτι που θα βοηθήσει και όλους τους μόνιμους κατοίκους που έχουν κάποια προβλήματα τώρα και είναι λογικό.