Στοχευμένες αγορές σε κρέατα – Τα ρεζερβέ «έσωσαν» τις ταβέρνες – καλή η κίνηση για αποκριάτικα αξεσουάρ
«τσίκνισαν» μεν προχθές οι ξανθιώτες, λόγω του εθίμου της ημέρας αλλά μόνο για να κρατήσουν την παράδοση της «τσίκνας».
Αυτό τουλάχιστον είναι το συμπέρασμα που ανακύπτει από το ρεπορτάζ της «Θ» στο οποίο μιλά ο γνωστός κρεοπώλης της Δημοτικής Αγοράς κ. Απόστολος Παπαδόπουλος καθώς και ο γνωστός επιχειρηματίας κ. Θωμάς Χατζηπαρασίδης, με τον μεν πρώτο να εξηγεί ότι «οι αγορές κρεάτων έγιναν στοχευμένα» και τον δε δεύτερο να υπογραμμίζει ότι «τις ταβέρνες τις «έσωσαν» τα ρεζερβέ τραπέζια που έκλεισαν οι ξανθιώτες τις προηγούμενες ημέρες».
Παρόλα αυτά, η κίνηση στα αποκριάτικα είδη και αξεσουάρ ήταν αρκετά καλή την Τσικνοπέμπτη, ενώ μεγαλύτερη ήταν την προηγούμενη της Πέμπτης, όπως εξηγεί η ιδιοκτήτρια των «cosmopro» κ. Βάσω Χατζηιωαννίδου.
«ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΚΡΕΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ»
Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο κ. Παπαδόπουλος «είναι λογικό να είναι πιο ανεβασμένη την Τσικνοπέμπτη η κίνηση σε σχέση με άλλες καθημερινές ή Πέμπτες. Ωστόσο πάντα η σύγκριση γίνεται σε σχέση με τα παρελθόντα έτη. Σαφέστατα δεν ήταν όπως παλαιότερα, αλλά είχε πάλι αρκετή κίνηση θα μπορούσα να πω. Η μεγαλύτερη κίνηση αυτές τις ημέρες γίνεται από την λιανική πώληση και από εκείνους που κάνουν τα happenings. Τα μαγαζιά είναι πιο συγκρατημένα. Οι ποσότητες, όπως πάντα τα τελευταία χρόνια, ήταν πιο στοχευμένες. Έρχονται και υπολογίζουν τις ποσότητες ανάλογα με τα άτομα και αγοράζουν πολύ πιο στοχευμένα. Οι τιμές δεν έχουν ανέβει. Παραμένουν στα ίδια επίπεδα καθημερινά. Πάντως σε σχέση με άλλες χρονιές το «βάλε τόσα κιλά κρέατα» έχουν εδώ και καιρό καταργηθεί. Αυτό γίνεται πλέον και έξω. Πηγαίνουν και κάθονται σε μια ταβέρνα και είναι φειδωλοί. Βέβαια αυτό έχει και ένα θετικό. Δηλαδή και να παρέλθει η κρίση (όταν παρέλθει) είναι καλό να υπάρχει αυτό, γιατί και εκείνο που είχαμε ήταν υπερβολικό και σε ένα βαθμό τώρα το…πληρώνουμε».
«ΣΩΣΙΒΙΟ ΤΑ…ΡΕΖΕΡΒΕ»
Από την πλευρά του, ο ιδιοκτήτης του «Αρχοντικού του Θωμά» κ. Θωμάς Χατζηπαρασίδης επισημαίνει ότι «την Τσικνοπέμπτη το μαγαζί μας ήταν γεμάτο. Ήρθαν πολλές παρέες αλλά ήμασταν ρεζερβέ. Αν δεν ήμασταν ρεζερβέ, δεν θα είχε κόσμο. Αν για παράδειγμα έλεγα ότι δεν κλείνω τραπέζια, μπορεί να είχα μόνο τριάντα πελάτες και με την ψυχολογία του κόσμου, αν έμπαιναν και το έβλεπαν άδει, μπορεί να μην κάθονταν και αυτοί. Με τα ρεζερβέ, ο ένας ήταν επάνω στον…άλλον στο μαγαζί. Βέβαια άλλες χρονιές έρχονταν μασκαρεμένοι, φέτος δεν ήταν έτσι. Δεν το διασκέδασαν. Οι γυναίκες ήταν «κοκέτες» αλλά δεν ήταν ντυμένες όπως άλλες χρονιές. Εγώ δεν αισθάνθηκα ότι ο κόσμος είχε διάθεση. Δεν υπάρχει διάθεση. Εννοείται ότι οι τιμές δεν ανέβηκαν καθόλου και όπως δουλεύω καθημερινά, δουλεύω και αυτές τις ημέρες, παρά το γεγονός ότι επιβαρύνομαι και ένα κόστος από την ζωντανή μουσική. Ο κόσμος ήθελε παλιά λαϊκα τραγούδια, ακουστικά. Δεν είχε διάθεση για χορό εξάλλου. Είναι βέβαια και το μαγαζί τέτοιο. Ωστόσο ήπιαν. Κατανάλωση έγινε. Γενικά το «τσίκνισαν» αλλά χωρίς εκείνη την ψυχολογία που βλέπαμε παλαιότερα. Κάποιοι τότε ήταν ντυμένοι αποκριάτικα και έδιναν τον «παλμό» του καρναβαλιού στην πόλη. Φέτος δεν το είδα, όπως και έξω δεν είδα κόσμο να κυκλοφορεί».
«ΣΕ ΔΥΟ ΤΡΙΗΜΕΡΑ Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ»
Στα αποκριάτικα είδη και αξεσουάρ τώρα, όπως εξηγεί η ιδιοκτήτρια των «cosmopro» η κίνηση ήταν μεγαλύτερη την προηγούμενη της Τσικνοπέμπτης.
Ειδικότερα η ίδια αναφέρει ότι «τα δύο τελευταία χρόνια παρατηρούμε ότι τα αποκριάτικα είδη κινούνται ένα τριήμερο την Τσικνοπέμπτη και το τελευταίο τριήμερο της παρέλασης. Εγώ πλέον την κίνηση την χωρίζω σε δύο τριήμερα. Οι υπόλοιπες μέρες κινούνται ναι μεν, αλλά σαφώς έχουν τεράστια διαφορά σε σχέση με παλαιότερα. Την Τσικνοπέμπτη ίσως να μην είχε μεγάλη κίνηση, αλλά την παραμονή της Τσικνοπέμπτης η διάθεση αλλά και η προετοιμασία του κόσμου ήταν αρκετά μεγάλη. Παρατηρώ τις δύο τελευταίες χρονιές ότι η Τσικνοπέμπτη μεταφέρεται στην προετοιμασία της, τις δύο προηγούμενες ημέρες, δηλαδή Τρίτη και Τετάρτη. Αυτό το παρατήρησα και πέρυσι και φέτος. Ο κόσμος προετοιμάζεται κυρίως για τα σχολεία. Οι γονείς έχουν και τα…μπαλταφαν σε σχολεία, φροντιστήρια, δραστηριότητες και αναγκαστικά όλοι οι γονείς όλο και κάτι θα πάρουν για τα παιδάκια τους, προκειμένου και αυτά να πάνε κατάλληλα ντυμένα για να συμμετάσχουν σε αυτές τις εκδηλώσεις. Οι τιμές, όσον αφορά εμάς, κινούνται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και ακόμη καλύτερα. Δεν έχουν ανέβει γιατί προσπαθούμε και εμείς να βοηθήσουμε τον κόσμο. Ο ένας βοηθά και στηρίζει τον άλλον. Είναι αλληλένδετα αυτά. Υπάρχει σε έναν μεγάλο βαθμό διάθεση».
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΥ «ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ» ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Βέβαια την ψυχολογία των καταναλωτών προσπαθούν να την «φτιάξουν» και οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων, για αυτό και όπως μας εξηγεί η κ. Βάσω Χατζηιωαννίδου «την ερχόμενη Δευτέρα έχουμε και μια αποκριάτικη εκδήλωση στο κατάστημα cosmopro με την Fru-fru και τον μάγο Roger, από τις 17.00 το απόγευμα και έπειτα, όπου θα κληρώσουμε και πάρα πολλά δώρα, οπότε έχουμε μπει ήδη πολύ καλά στο αποκριάτικο κλίμα».