Τζάμπα καίει η «λάμπα» και φέτος στο 4ο Γ.Ε.Λ Ξάνθης

187 συνολικά οι μαθητές –Μόλις 51 οι εγγραφές στην Α’ Λυκείου

Σ. Αυγέρη: Υπάρχουν συμφέροντα στην Ξάνθη που θέλουν τα σχολεία να χωρίζονται σε καλά και «κακά» και αυτό είναι αντιεθνικό

 

Μπορεί οι προφορικές – τουλάχιστον – διαβεβαιώσεις που παίρνει η διεύθυνση του 4ου Λυκείου Ξάνθης σχετικά με τις νέες εγκαταστάσεις του να αναφέρουν ότι «το θέμα προχωρά», ωστόσο φαίνεται πως… «τζάμπα καίει η λάμπα» και φέτος για το εν λόγω σχολείο. Η διαρροή μαθητών προς… άλλα λύκεια της πόλης συνεχίζεται, με αποτέλεσμα την συρρίκνωσή του. Ο συνολικός αριθμός των παιδιών που φοιτούν στις τρεις τάξεις ανέρχεται συνολικά σε μόλις 187 μαθητές, ενώ φέτος οι εγγραφές στην Α’ Λυκείου ανέρχονται στις 51 (σ.σ. σήμερα ο αριθμός είναι μικρότερος του 51 αφού κάποιοι μαθητές έφυγαν σε ΕΠΑΛ ή κατάφεραν να πετύχουν και εγγραφή σε άλλο λύκειο).

Όλα τα παραπάνω επιβεβαίωσε μιλώντας στην «Θ», η Διευθύντρια του 4ου ΓΕΛ Ξάνθης κ. Σοφία Αυγέρη, η οποία σημειώνει με ιδιαίτερη έμφαση ότι «υπάρχουν συμφέροντα στην Ξάνθη που θέλουν τα σχολεία να χωρίζονται σε «καλά» και «κακά» και ότι μέχρι να στεγαστεί το 4ο Λύκειο στο νέο κτίριο, δεν θα υπάρχει… σύλλογος διδασκόντων»!

ΠΡΟΧΩΡΑ Η ΣΤΕΓΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ – 187 ΣΤΑ 9 ΦΕΤΙΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ – 51 ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ

Αναλυτικότερα η κ. Αυγέρη εξήγησε στην «Θ» ότι:

Σε σχέση με την στέγη έχουμε προφορικές διαβεβαιώσεις ότι προχωρά. Κάτι παραπάνω δεν έχω. Δεν υπάρχει κάτι καινούριο. Εμείς φέτος έχουμε συρρικνωθεί πολύ, δηλαδή στα 9 τμήματα λόγω της γνωστής κατάστασης και της διαρκούς «αφαίμαξης» του σχολείου, από άλλα διπλανά σχολεία. Δημογραφικά είμαστε η πιο ενεργή περιοχή της Ξάνθης και παρόλα αυτά δεν έχουμε τα παιδιά που θα έπρεπε να έχουμε. Με πολλούς και διάφορους τρόπους δεν έρχονται σε εμάς. Για την ακρίβεια, αυτήν την στιγμή έχουμε 187 παιδιά στα 9 τμήματα (Α΄, Β΄και Γ΄Λυκείου). Άλλα λύκεια έχουν σε μια τάξη τόσα παιδιά, ίσως και παραπάνω.

Οι φετινές εγγραφές στην Α΄Λυκείου ήταν 51 και κάποιοι από αυτούς έφυγαν για ΕΠΑΛ και κάποιοι ζητούν μεταγραφή και την πετυχαίνουν για άλλο μεγάλο Λύκειο της πόλης, ενώ είχαμε την διαβεβαίωση ότι δεν θα την πετύχουν. Και ενώ έχω γονείς που λένε ότι ένα άλλο μεγάλο λύκειο δεν τους παίρνει γιατί είναι πλήρες,  παρόλα αυτά είναι… «αλά καρτ» πλήρες. Αν πρόκειται για αδύναμους μαθητές από ΕΠΑΛ (από αυτούς που περίσσεψαν) είναι πλήρες, αλλά αν είναι για άριστους μαθητές – που ξαφνικά θυμήθηκαν ότι μένουν αλλού – τους παίρνουν.

ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΤΟ 4Ο ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΚΤΙΡΙΟ, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ…ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ – Η ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΡΑΚΗ

Επιπλέον η ίδια επισήμανε ότι:

Μέχρι το 4ο Λύκειο να πάει στο νέο λύκειο (σ.σ. στο νέο κτίριο) θα είναι τόσο μικρό (σε μαθητικό δυναμικό) πια – διότι φεύγουν και στα ΕΠΑΛ στην Β΄Λυκείου – θα φτάσει στα 100 παιδιά και δεν θα υπάρχει σύλλογος διδασκόντων. Εγώ αυτήν την στιγμή δεν έχω προσωπικό και έχει αυξηθεί το ωράριό μου γιατί έχω μικρό σχολείο. Οπότε δεν θα υπάρχει κανένας να παλέψει για το 4ο Λύκειο όταν θα έρθει η ώρα να πάει – αν πάει – στο άλλο κτίριο.

Η αφομοίωση των μουσουλμάνων μαθητών, είναι εθνικό ζήτημα για την Θράκη. Κάποιοι θέλουν να συσσωρεύονται χριστιανοί μαθητές και να δημιουργούν σχολεία μόνο με μουσουλμάνους, αλλά αυτό είναι αντιεθνικό, γιατί έτσι δεν αφομοιώνονται οι μουσουλμάνοι.

Δεν πιστεύω ότι δεν θα γίνει το σχολείο. Δεν είναι όμως αυτό το θέμα μας. Και να γίνει πια το σχολείο, η κατάσταση θα είναι το ίδιο χάλια. Το είπα και στον δήμαρχο.

Δεν έχουμε πρόβλημα αυτήν την στιγμή. Είμαστε λίγοι και έχουμε καλές αίθουσες. Λειτουργούμε και δύο αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ και σε επίπεδο υποδομών δεν έχουμε πρόβλημα με τον δήμο. Το θέμα μας είναι ότι είμαστε λίγοι και υπάρχει η τάση να φεύγουν όλοι οι καλοί μαθητές. Τους κρατάμε με τα «δόντια» και έχουμε πάρα πολλές διαμάχες.

 

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑ ΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ «ΚΑΛΑ» ΚΑΙ «ΚΑΚΑ»

Τέλος η κ. Αυγέρη σημείωσε ότι:

Υπάρχουν υπεράριθμα σε μαθητές σχολεία, τα οποία δηλώνουν βέβαια ότι δεν είναι, αλλά είναι στην ουσία. Και μιλάμε για μια πόλη όπου δεν υπάρχει δυσκολία μετακίνησης, δηλαδή δεν μπορεί να πει (σ.σ. ένα σχολείο) «παίρνω έναν μαθητή, επειδή δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί». Όλα τα σχολεία είναι πολύ κοντινά. Υπάρχουν συμφέροντα στην Ξάνθη, που θέλουν τα σχολεία – για πάρα πολλούς λόγους – να χωρίζονται σε «καλά» και «κακά» και αυτό είναι αντιεθνικό. Στην πρωτοβάθμια το έχουν λύσει και πηγαίνουν τους μαθητές από τα αδύναμα στρώματα, σε όλα τα σχολεία. Στην δευτεροβάθμια, λόγω ιδιαιτέρων – και λόγω του ότι κάποιοι θέλουν να έχουν τα παιδιά τους στα «καλά» σχολεία – δεν ισομοιράζονται σχετικά οι μουσουλμάνοι μαθητές και οι μαθητές από τα χαμηλότερα μορφωτικά στρώματα και βρίσκονται διάφοροι τρόποι για να μην έρθουν τα παιδιά εδώ.