Ο covid – 19, άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες, αλλά και την επίσκεψη στον παραδοσιακό φούρνο της γειτονιάς
Μ. Μαλλιαρουδάκη: Σε περσινά επίπεδα οι τιμές-Την τελευταία στιγμή οι αγορές
Επιπτώσεις, ακόμη και στο… ψωμί της οικογένειας, έχει φέρει η πανδημία του κορωνοϊού, αφού η νόσος της εποχής έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες και κατ΄επέκταση ακόμη και την καθημερινή επίσκεψη πολλών Ξανθιωτών, στον παραδοσιακό φούρνο της γειτονιάς τους.
Εν τω μεταξύ, σε εορταστικό επίπεδο, οι βασιλόπιτες, σε όλες τις παραλλαγές, περιμένουν υπομονετικά – ακόμη τουλάχιστον – τους καταναλωτές να τις αγοράσουν και παραμένουν σε ίδιες τιμές με τις περσινές, όπως εξηγεί στην «Θ» το μέλος Σωματείου Αρτοποιών Ξάνθης και υπεύθυνη των ΜΜΕ κ. Μαριάνθη Μαλλιαρουδάκη, η οποία παράλληλα «μαρτυρά» το μυστικό για μια επιτυχημένη βασιλόπιτα, στις Ξανθιώτισσες νοικοκυρές.
ΑΛΛΑΞΑΝ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΜΑΣ, ΑΛΛΑΞΕ ΚΑΙ Η…ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΦΟΥΡΝΟ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ
Αναλυτικότερα σε ο,τι αφορά στο ψωμί και στα παραδοσιακά αρτοποιία η κ. Μαλλιαρουδάκη εξήγησε ότι:
Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία δύο χρόνια, με τις αλλαγές των συνηθειών μας λόγω πρόληψης της νόσου του covid, έχουν αλλάξει και οι καταναλωτικές συνήθειές μας. Μια από αυτές, είναι να πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ ο κόσμος και να παίρνει όσα χρειάζεται για να μην επισκέπτεται πολλά σημεία. Αυτό έχει πλήξει όχι μόνον τα αρτοποιία, αλλά και ένα μεγάλο μέρος των καταστημάτων της πόλης μας και δυστυχώς, οι έρευνες δείχνουν ότι χρειάζεται διπλάσιο χρόνο από αυτόν που κρατά μια συνήθεια, για την επιστροφή μας στην πρότερη (εάν επανέλθουμε ποτέ). Οπότε αυτό θα κρατήσει. Τα παραδοσιακά αρτοποιία «ποντάρουν» πάντα στην ποιότητα – που αυτή τους διαφοροποιεί – και έτσι θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε. Θα παράξουμε ψωμί για τρεις μέρες και θα ανοίξουμε και πάλι από Δευτέρα. Φαντάζομαι ότι δεν θα πηγαίνει κάποιος στο σούπερ μάρκετ κάθε μέρα. Στο ενδιάμεσο, ο,τι χρειαστεί όμως, θα το πάρει από τον φούρνο της γειτονιάς. Είναι μεγάλη όμως, η διαφορά της καθημερινής επίσκεψης στον φούρνο, αλλά όχι σε όλο το φάσμα των πελατών. Επί της ουσίας, μίκρυνε η μερίδα των πελατών που επισκέπτονται καθημερινά τον φούρνο της γειτονιάς τους. Οι πελάτες που προσέρχονται μια φορά την εβδομάδα – για παράδειγμα – είναι πολλοί. Θα βγουν και θα πάρουν το Σάββατο, ψωμί για όλη την εβδομάδα. Πλέον τους έχουμε «μάθει» και κανονίζουμε και τις ποσότητες που θα βγάλουμε εκείνη την ημέρα για αυτούς.
ΣΕ ΠΕΡΣΙΝΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ – ΠΟΛΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ΑΛΛΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ
Αναφορικά με την βασιλόπιτα, η ίδια επισήμανε ότι:
Οι τιμές της βασιλόπιτας κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα αν και όλα έχουν ανέβει. Ως επί τω πλείστον οι συνάδελφοι – καθώς δεν μπορώ να μιλήσω εξ ονόματος όλων λόγω ελεύθερης αγοράς – κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα, αλλά δυστυχώς, ακόμη δεν υπάρχει διάθεση. Οι αγορές θα γίνουν την τελευταία στιγμή και αυτό είναι δύσκολο για εμάς, που πρέπει να «προβλέψουμε» τι θα χρειαστεί. Είναι παράξενα τα πράγματα όσον αφορά στα γλυκά, στις βασιλόπιτες κλπ, γιατί δεν γίνονται οι σταδιακές αγορές που γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια. Θα είναι μια έκπληξη οι ποσότητες. Ευελπιστούμε ότι θα είναι καλές. Φυσικά, η βασιλόπιτα έχει τις δικές της παραλλαγές (κέικ, επικάλυψη, γέμιση κ.ο.κ.) αλλά στην περιοχή μας, οι περισσότεροι προτιμούν το παραδοσιακό τσουρέκι.
ΑΓΑΠΗ, ΗΡΕΜΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΙΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ, ΤΟ «ΜΥΣΤΙΚΟ» ΜΙΑΣ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ
Τέλος σε ο,τι αφορά στο «μυστικό» που πρέπει να γνωρίζει κάθε νοικοκυρά για μια επιτυχημένη βασιλόπιτα, η κ. Μαλλιαρουδάκη σημείωσε ότι:
Το μυστικό, πιστεύω ότι εκτός από αγάπη και ηρεμία (δεν χρειάζεται άγχος), είναι οι μέτριες θερμοκρασίες. Όλα θα πρέπει να είναι σε μέτριες θερμοκρασίες, ούτε πολύ ζεστά, ούτε πολύ κρύα. Τα περισσότερα – κατά μέσο όρο – υλικά, πρέπει να είναι σε λίγο υψηλότερη θερμοκρασία από αυτή του σώματός μας. Έπειτα, όταν ολοκληρώσουμε την διαδικασία, ζυμώσουμε και μορφοποιήσουμε την βασιλόπιτά μας, θα την ζεστάνουμε. Εκεί θα κοιτάξουμε να έχουμε ζεστό τον χώρο μας, να την σκεπάσουμε με κάποια κουβερτούλα για να μην κρυώσει κλπ.