Ξάνθη: Μια «άναρχη» – κυκλοφοριακά – πόλη

Με αφορμή τα δυο τραγικά τροχαία του περασμένου διημέρου…

Π. Ραφτόπουλος: «Το ότι δεν είχαμε μέχρι τώρα παρόμοια ατυχήματα, ήταν καθαρά θέμα τύχης»

Ν. Γουναρίδης: «Η Τροχαία κατάντησε ένα… μικτό συνοριακό τμήμα»

Ξάνθη: Μια «άναρχη» πόλη σε ότι αφορά το κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει σε καθημερινή βάση, με οδηγούς που «τερματίζουν» το γκάζι (και με μουσική στην διαπασών σε πολλές περιπτώσεις), με πεζούς που… ζούνε στον «κόσμο» τους και με μοτοποδήλατα και ποδήλατα να εκτοπίζουν επικίνδυνα τους πεζούς από τα πεζοδρόμια!

Ένα επικίνδυνο «κοκτέιλ» το οποίο χρήζει άμεσης προσέγγισης από όλους τους εμπλεκόμενους και «αρμοδίους», πριν θρηνήσουμε και άλλα θύματα.

Για το παραπάνω θέμα μίλησαν στην «Θ» ο Εκπαιδευτής Οδηγών κ. Πέτρος Ραφτόπουλος και ο πρόεδρος της Συνδικαλιστικής Κίνησης Αστυνομικών Νομού Ξάνθης κ. Νίκος Γουναρίδης. Αφορμή του ρεπορτάζ φυσικά τα δυο – μέσα σε λίγες ώρες – τραγικά θανατηφόρα δυστυχήματα με παράσυρση πεζών.

«ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΤΡΑΓΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ, ΗΤΑΝ ΚΑΘΑΡΑ ΘΕΜΑ ΤΥΧΗΣ»

Αναλυτικότερα, ο κ. Ραφτόπουλος, επισήμανε στην «Θ» ότι «δεν γνωρίζω τις συνθήκες των ατυχημάτων, αλλά το ζήτημα είναι ότι όσον αφορά στο ατύχημα με το παιδάκι, υπάρχουν πολλοί παράγοντες. Ένας από αυτούς είναι η προσοχή αυτών που έχουν την επιμέλεια. Για παράδειγμα, δεν γίνεται να φεύγει ένα παιδάκι 2.5 χρονών και  να κατεβαίνει από το πεζοδρόμιο, στον δρόμο. Επίσης, ένα δεύτερο είναι η ορατότητα του οδηγού. Αν το παιδάκι πετάχτηκε μέσα από αυτοκίνητα δεν φάνηκε. Ένα παιδάκι 2.5 ετών δεν ξεπερνά το ύψος ενός απλού αυτοκινήτου. Επιπλέον είναι και η ταχύτητα του οδηγού. Είναι δηλαδή πολλοί οι παράγοντες. Σίγουρα βλέπουμε σε καθημερινή βάση τα όσα συμβαίνουν. Ακόμη και ποδηλάτες που περνούν από διαβάσεις πεζών. Ενώ το ποδήλατο είναι όχημα, οι ποδηλάτες περνούν από τις διαβάσεις και έχουν και την απαίτηση να τους παραχωρήσεις και προτεραιότητα. Πεζός, θεωρείται μόνον αυτός που μεταφέρει το ποδήλατο με τα χέρια. Όχι αυτός που το οδηγά (δεν μιλάμε βέβαια για παιδάκια, αλλά για ενήλικες). Γενικά, τα προβλήματα είναι πάρα πολλά και το ότι δεν είχαμε μέχρι τώρα παρόμοια τραγικά ατυχήματα, ήταν καθαρά θέμα τύχης. Τα βλέπουμε κάθε μέρα όλοι οι εκπαιδευτές αυτά. Χθες, κινδύνευσα πολλές φορές στο μάθημα, για να βγω σε διασταύρωση, γιατί επάνω στις διασταυρώσεις είχε παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Μπορεί εγώ να μην πάθαινα τίποτα, αλλά ένα μηχανάκι που έρχονταν με μεγάλη ταχύτητα, αν έπεφτε επάνω μου, τι θα γίνονταν; Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγιναν τα ατυχήματα, δεν τις γνωρίζω. Αν ήμουν μπροστά, θα μπορούσα να εκφέρω άποψη, αλλά και με 10 χλμ. Αν χτυπήσεις ένα παιδάκι στον δρόμο, θα το σκοτώσεις. Ακόμη και αν οδηγείς πολύ προσεκτικά, Πρέπει να προσέχουμε οι πάντες. Όμως και για τους πεζούς, υπάρχει ένα πρόβλημα. Δεν υπάρχουν πεζοδρόμια για να περπατήσουν. Ή θα έχουν κάδους ή αυτοκίνητα ή καρέκλες κλπ. Έτσι, ο πεζός αναγκάζεται να βγει στον δρόμο».

«ΣΤΑ 40 ΧΛΜ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΞΑΝΘΗ – ΘΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΣΤΑ 30 ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ Κ.Ο.Κ»

Σε ερώτηση της «Θ» αναφορικά με τα όρια ταχύτητας μέσα στην πόλη, ο κ. Ραφτόπουλος, απαντά ότι «σε όλη την Ξάνθη είναι 40 χλμ. Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, θα κατέβει στα 30 χλμ. Αλλά αν πας με 40 στην οδό Τσιμισκή (για παράδειγμα) είσαι… «εγκληματίας». Το ίδιο αν πας με 40 στην 28ης Οκτωβρίου ή στην 4ης Οκτωβρίου. Με 40 μπορείς να πας στην Σάρδεων, στον προέκταση της Σάρδεων, στην Εκτενεπόλ, στον περιφερειακό κλπ (το πολύ 40 όμως). Τα 40 χλμ, θέλουν 16 μέτρα για να σταματήσεις. Σκεφτείτε πόσο είναι τα 16 μέτρα και θα καταλάβετε».

«Η ΤΡΟΧΑΙΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕ ΕΝΑ ΜΙΚΤΟ ΣΥΝΟΡΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ – ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΜΗΝΟ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ»

Από την πλευρά του ο κ. Γουναρίδης, τόνισε ότι «αυτό το φωνάζουμε εδώ και 1.5 – 2 χρόνια που η τροχαία έχει καταντήσει να είναι ένα μικτό συνοριακό τμήμα. Ασχολείται περισσότερο με την μετανάστευση και λιγότερο με το αντικείμενο που έχει και είναι τα τροχονομικά θέματα. Μέσα σε αυτά είναι και η εμφανής αστυνόμευση και οι περιπολίες εντός πόλεως, που είναι αδύνατες με το προσωπικό που υπάρχει αυτήν την στιγμή. Μάλιστα κατεβαίνουμε με την πρόεδρο της Κομοτηνής να συναντήσουμε τον Αρχηγό, καθώς σήμερα (σ.σ. Τρίτη) θα γίνει το συμβούλιο των έκτακτων μεταθέσεων, δηλαδή της πλήρωσης των κενών οργανικών θέσεων που είναι πάρα πολλές για την πόλη μας. Θέλουμε να του πούμε από κοντά τα προβλήματα, για να μπορέσει να μας ενισχύσει και να ανταπεξέλθουμε σε όλα αυτά τα προβλήματα που προαναφέρατε. Δεν είναι μόνο τα δύο τελευταία τραγικά περιστατικά. Αν έχετε παρατηρήσει, τους δυο τελευταίους μήνες, έχουμε πολλά τροχαία και εκτός του ιστού της πόλης μας (σε περιφερειακούς δρόμους) με οχήματα που οδηγούν διακινητές,  μετανάστες κλπ. Και ο ένας τροχονόμος που είναι στην βάρδια, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλα αυτά. Είναι αυτονόητο. Υπάρχει έλλειψη περιπολίας των έγχρωμων περιπολικών στην πόλη μας και έτσι δεν υπάρχει καθόλου φόβος ώστε να προσέχουν οι πολίτες κατά την οδήγησή τους.  Είναι γενικό το θέμα και με τους πεζούς και με τα ποδήλατα και με τα ηλεκτρικά μηχανάκια που έχουν αυξηθεί και για αυτό θέλουμε να έχουμε εμφανή αστυνόμευση, να ενημερώνουμε τους πολίτες ώστε να προσέχουν και να μην έχουμε αυτά τα τραγικά περιστατικά. Αυτά τα άτομα που πρέπει να υπάρχουν στην διεύθυνσή μας με βάση το οργανόγραμμα, να καλυφθούν. Εννοείται ότι δεν μπορούν να καλυφθούν απευθείας, απλώς σε βάθος 1-2-3 χρόνων, θέλουμε να μηδενιστούν οι κενές οργανικές θέσεις των αστυνομικών στην Ξάνθη, για να μπορούμε να λειτουργούμε και εμείς οι αστυνομικοί με ασφάλεια».

«ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ – ΖΗΤΑΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ»

«Είναι πάρα πολλά τα προβλήματα της Ξάνθης. Δεν είναι μόνον η ταχύτητα, η μουσική κλπ. Εϊναι και η στάθμευση που αναγκάζει τους πεζούς να κατεβαίνουν από τα πεζοδρόμια. Και καλώς ή κακώς αυτά τα ρυθμίζει η Τροχαία, εφόσον – κάτι που ζητάμε εδώ και χρόνια – δημιουργηθεί και η Δημοτική Αστυνομία, για να συνεισφέρει σε αυτό το κομμάτι, όπως συμβαίνει σε όλες τις προηγμένες χώρες της Ευρώπης» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «η Δημοτική Αστυνομία μπορεί να ρυθμίσει πολύ πιο εύκολα τα τροχονομικά θέματα εντός του ιστού της πόλης μας».