Με ρυθμούς χελώνας λόγω ελλείψεων προσωπικού στον ΟΑΕΔ και πολλά «πήγαινε – έλα», πλην όμως…
Τι λένε στην «Θ» ο πρόεδρος του ΕΒΕ και των Λογιστών- Φοροτεχνικών Ξάνθης
Δεκάδες τηλεφωνήματα δέχεται το τελευταίο διάστημα η «Θ» αναφορικά με το ζήτημα της καθυστέρησης συμψηφισμού των δικαιούχων της επιδότησης του κόστους εργασίας (12%).
Πολλοί εξ αυτών μάλιστα, αναφέρουν πως δεν έχουν ακόμη απ’ ακριβώς εικόνα σχετικά με τα ποσά που θα συμψηφιστούν, θεωρώντας ότι ενδέχεται να μην υπάρξει συμφωνία μεταξύ λογιστών και ΟΑΕΔ.
Η «Θ» θέλοντας να ανιχνεύσει επακριβώς το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η διαδικασία, επικοινωνήσαμε αφενός με τον πρόεδρο του ΕΒΕ Ξάνθης κ. Στέλιο Μωραΐτη και αφετέρου με την πρόεδρο της Ένωσης Φοροτεχνικών – Λογιστών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ξάνθης κ. Ρένα Μπατζακίδου, η οποία εντόπισε ένα ακόμη πρόβλημα που δημιουργείται με επιχειρηματίες που πληρώνουν τις τρέχουσες οφειλές τους, ενώ έχουν αποσταλεί ήδη τα έγγραφα (σ.σ. προς συμψηφισμό) από τους λογιστές.
ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΞΕΡΟΥΝ ΠΟΣΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΨΗΦΙΣΤΟΥΝ – ΣΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΜΘ
Αναλυτικότερα ο μεν πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ξάνθης κ. Στέλιος Μωραΐτης, επισήμανε τα εξής:
Όσον αφορά στο 12%, οι λογιστές ξέρουν πόσα είναι τα χρήματα που πρέπει να συμψηφιστούν, αφού έχουν κάνει τις αιτήσεις αφενός. Όσα έχει βγάλει ο λογιστής, θα συμψηφιστούν. Δεν μπορεί να αλλάξει κάτι άλλο. Ο,τι δικαιούται ο καθένας να συμψηφίσει, θα συμψηφισθούν.
Όσον αφορά το θέμα του πότε θα ξεκινήσουν οι συμψηφισμοί, είχαμε μια διαβεβαίωση – από τον διοικητή του ΟΑΕΔ – ότι μέχρι 30/5 θα ξεκινήσουν. Έχουν πάει βέβαια κάποιες καταστάσεις από όλη την περιφέρεια (και από την Ξάνθη) και στο Υπουργείο Οικονομικών και στο Υπουργείο Εργασίας και είναι στο χέρι των υπουργείων τώρα, το πότε θα ξεκινήσουν. Δεν έχουμε άλλη πληροφόρηση.
ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΩΝ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΔΟΥ ΣΑΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΨΗΦΙΖΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΦΕΙΛΕΣ
Από την πλευρά της η κ. Μπατζακίδου, τόνισε ότι:
Ήδη ξεκίνησαν οι συμψηφισμοί, αλλά έχουν μια σειρά όσα δουλεύονται και επειδή δεν είναι λίγα, προφανώς καθυστερεί όλη η διαδικασία. Διότι από ότι ξέρω, τα δουλεύουν εδώ, μετά τα στέλνουν στην Καβάλα, ενημερώνεται η ΔΟΥ, η οποία πρέπει να στείλει τι οφείλει η επιχείρηση και πρέπει να ξαναπάει στον ΟΑΕΔ, να ξαναγίνει έγγραφο και γενικά είναι μια τεράστια διαδικασία και δεν ξέρω πότε θα ολοκληρωθεί όλο αυτό.
Εν τω μεταξύ, μπορεί την δεδομένη χρονική στιγμή, μια επιχείρηση να χρωστά τον ΦΠΑ και να το έχουμε υποβάλλει, με όλη αυτήν την καθυστέρηση και το «πήγαινε – έλα» η ΔΟΥ να στείλει ότι η επιχείρηση χρωστά το ΦΠΑ, να πάει αυτό στον ΟΑΕΔ, να σταλεί όπου πρέπει να σταλεί, να γυρίσει πίσω και στο μεταξύ όμως η επιχείρηση να έχει πληρώσει τον ΦΠΑ. Σε εκείνη την περίπτωση δεν ξέρω πραγματικά τι μπορεί να γίνει. Για εμένα, θα έπρεπε το συγκεκριμένο ποσό ο ΟΑΕΔ (εφόσον το πιστοποιήσει) να το στείλει στην ΔΟΥ, να το κρατήσει η ΔΟΥ σαν επιστροφή και όταν υπάρχουν οφειλές, απλώς να το συμψηφίζει για να μην γίνεται όλο αυτό το «πήγαινε –έλα».
ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ…
Ακολούθως, η κα Μπατζακίδου αναφέρθηκε στις διαδικασίες που ακολουθούνται:
Όσον αφορά στα ποσά, όταν έχουν στείλει όλα τα δικαιολογητικά (τα εξάμηνα που στέλναμε τότε), έχουν κρατήσει και αντίγραφα από τις εισφορές τις συγκεκριμένες για εκείνα τα δύο χρόνια στα οποία αναφέρονται οι συμψηφισμοί. Ο,τι στέλνει ο λογιστής, αυτό είναι. Γίνεται και ο έλεγχος από τον ΟΑΕΔ για να δουν ότι πραγματικά πληρώθηκαν όλα αυτά και εφόσον είναι όλα εντάξει, αυτό το ποσό επιστρέφεται. Υπάρχει και αριθμός πρωτοκόλλου και όταν υποβλήθηκαν αυτά τα εξάμηνα φαίνονταν τι ποσό διεκδικεί κάθε επιχείρηση, οπότε κάθε επιχείρηση γνωρίζει τι έπρεπε να πάρει για εκείνο το διάστημα και τι πρέπει να συμψηφιστεί τώρα, εφόσον έχουν γίνει οι έλεγχοι και είναι σύμφωνος ο ΟΑΕΔ με αυτό που αναγράφεται στο αίτημα της υποβολής.
Γίνονται ήδη συμψηφισμοί λοιπόν, αλλά υπάρχει και αυτό που προανέφερα (σ.σ. με τον ΦΠΑ). Εκεί είναι το πρόβλημα. Ότι οι συμψηφισμοί θα έπρεπε να πάνε απευθείας στην ΔΟΥ, να παραμείνουν εκεί στο ΑΦΜ του φορολογούμενου και όταν έρθει μια οφειλή, να συμψηφιστεί γιατί όλες οι επιχειρήσεις λίγο ή πολύ, στο τρίμηνο πάντα βγάζουν κάτι να πληρώσουν. Για αυτό ίσως θα πρέπει και τα επιμελητήρια (που έτρεξαν όλο αυτό το θέμα) να μπουν στην διαδικασία και να ενημερώσουν άμεσα τα Υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών, ώστε να λυθεί αυτή η υπόθεση. Δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει σε αυτή την περίπτωση (σ.σ. όπως αυτή με τον πληρωμένο ΦΠΑ). Θα πρέπει να μας το πει ο ΟΑΕΔ αυτό.
Όσον αφορά στην καθυστέρηση, τα παιδιά που δουλεύουν εκεί (σ.σ. στον ΟΑΕΔ) έχουν αγανακτήσει. Όλοι μας, όσοι κάνουμε γενικότερα γραφική δουλειά του δημοσίου, με όλη αυτήν την γραφειοκρατική ηλεκτρονική δουλειά, έχουμε «χαθεί» και είναι χειρότερα από ο,τι ήταν πριν μια εικοσαετία. Υπερβάλλουν εαυτόν πολλές φορές, αλλά αυτό δεν επαρκεί για να καλύψουν όλες τις υποθέσεις.